معاون آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به والدین توصیه کرد تا برای استحمام نوزادانشان از شوینده های ویژه کودکان استفاده کنند.

سلامت نیوز: معاون آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به والدین توصیه کرد تا برای استحمام نوزادانشان از شوینده های ویژه کودکان استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،‌ مصطفی اسماعیلی گفت: در طراحی فرمولاسیون شوینده‌های کودک حتما باید ملاحظات خاصی را به کار بست و از مواد اولیه‌ای استفاده کرد که اختصاصا برای این دوره از زندگی طراحی شده است.

وی ادامه داد: هر چند پوست نوزاد دارای ترکیبات ساختمانی مشابه بزرگسالان است، اما تفاوت‌های مهمی بین آن‌ها وجود دارد که مهم‌ترین تفاوت آناتومیک میان پوست نوزاد و بزرگسال، نسبت بالای سطح تماس پوست به وزن است که این سطح تماس در نوزادان نازک‌تر و کم استحکام است.

وی، عدم تکامل سد دفاعی پوست، فعالیت کمتر غدد عرق ریز و بالاتر بودن اسیدیته پوست کودکان نسبت به بزرگسالان را از دیگر تفاوت‌هایی برشمرد که امکان آسیب‌رسانی به پوست را به دلیل استفاده از هرگونه شوینده‌ای محتمل می‌کند.

معاون آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: چشم کودک از ترکیب اشکی متفاوت تری برخوردار و نسبت به بزرگسالان برای سرخی و سوزش، مستعدتر است، اگر شامپوی نامناسبی برای کودک استفاده شود مطمئنا می‌تواند موجب بروز مشکلاتی شود.

اسماعیلی یادآور شد: تولیدکنندگان شوینده‌های کودکان تلاش می‌کنند فرمول‌هایی را طراحی کنند که موجب اشک ریزی و سوزش چشم نشود.وی یادآور شد: شوینده‌های‌ ویژه کودکان بسیار ملایم، سازگار با پوست و چشم است و ضمن ایجاد نرمی و لطافت روی پوست دارای قدرت پاک کنندگی مناسبی نیز هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha