معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح تجهیز وسایل کمک توانبخشی گفت: این طرح در سال آینده در تمامی استان‌ها اجرا خواهد شد.

سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح تجهیز وسایل کمک توانبخشی گفت: این طرح در سال آینده در تمامی استان‌ها اجرا خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، حسین نحوی‌نژاد در حاشیه برگزاری دومین انتخابات کانون سراسری تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان که صبح امروز در سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر هزار تشکل مردمی حمایت از حقوق معلولان در کشور تشکیل شده که ۷۰۰ تشکل از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این تشکل‌ها زبان گویای جامعه معلولان هستند، افزود: نخستین دوره انتخابات کانون سراسری تشکل‌های مردم نهاد معلولان سال ۹۱ برگزار شد و در طی این ۳ سال اقدامات خوبی از سوی این کانون صورت گرفت.


نهوی‌نژاد با بیان این مطلب که ۸۰ نماینده از تشکل‌های مردمی در این دوره از انتخابات حضور دارند، تصریح کرد: مشارکت بانوان در این دوره نسبت به گذشته افزایش یافته است و تمامی استان‌ها در این دوره از انتخابات شرکت کرده‌اند.


وی ادامه داد: لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت پس از ارسال از سوی دولت به مجلس، در کمیسیون مشترک اجتماعی و بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است و خوشبختانه هیأت رئیسه و همچنین فراکسیون حمایت از حقوق معلولان نظر مثبتی را نسبت به لایحه داشته‌اند.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش مواد لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: با نظر کمیسیون مشترک (بهداشت و اجتماعی) مجلس شورای اسلامی مواد این لایحه از ۲۶ به ۳۱ ماده افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود؛ طی هفته‌های آینده این لایحه پس از امضای رئیس کمیسیون مشترک اجتماعی و بهداشت به هیأت رئیسه ارجاع شود.


نحوی‌نژاد افزود: معافیت کارفرمایان در راستای اشتغال جامعه معلولان، تسهیلات ویژه برای اشتغال معلولان، افزایش مستمری براساس حداقل دستمزد و کمک هزینه توان‌بخشی براساس قیمت تمام شده از جمله مواد لایحه حمایت از حقوق معلولان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha