محققان آمریكایی مرحله اول آزمایش بالینی برای تست ویروس ساخته شده علیه كانون های چندگانه تومور مغز استخوان انجام می دهند.

استفاده از سرخك برای از بین بردن سرطان مغز استخوان
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری هلث دی نیوز؛ در این آزمایش كه توسط كلینیكی در روچستر آمریكا انجام شد، واكسن سرخك داخل وریدی به بزرگسالانی كه بیماریشان عود كرده بود و یا چندین درمان را برای از بین بردن بیماریشان انجام داده بودند، تزریق شد.
این سومین باری بود كه از توانایی بالقوه سرخك برای از بین بردن سرطان استفاده می شد در 2 تحقیق دیگر، تاثیر سرخك بر روی سرطان زنان و نوعی تومور مغزی كه گلیوبلاستو ما مالتیفرم نامیده می شود مورد بررسی قرار گرفته بود ویروس های سرخك استفاده شده در این تحقیق، با وارد كردن ژن های اضافی به شكل واكسنی سرخك ساخته شده است.
بنابراین گزارش این ویروس های سرخك در جستجوی پروتیین cd46 هستند (كه توسط تعداد زیادی از سرطان ها بیش از اندازه نمایان می شود) و از آن به عنوان گیرنده ای برای وارد شدن به سلول های سرطانی استفاده می كنند یك مرتبه در داخل سلول سرطانی، ویروس سرخك منتشر شده و در نزدیكی سلول های تومور نفوذ می كند و سبب می شود آنها با هم تركیب شده و از بین رفتن سلول سرطانی را افزایش می دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha