یافته های یک پایان نامه کارشناسی ارشد، مصرف چای سبز در بیماران دیابتی را جهت تعدیل اختلالات چربی خون این افراد توصیه می کند.

خدیجه میرزایی، دانش‌آموخته علوم بهداشتی در تغذیه از دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد خود با راهنمایی دکتر محمد جواد حسن زاده عملکرد عصاره چای سبز بر کنترل بیماری دیابت و کنترل اختلالات متابولیکی درمیان 105 بیمار مبتلا به دیابت نوع دو را بررسی کرد.

جامعه نمونه به طور تصادفی 105 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 به دو گروه مداخله با چای سبز و کنترل تقسیم شدند و گروه مداخله به مدت هشت هفته روزانه سه کپسول عصاره چای سبز 500 میلی گرم سین از هر وعده غذایی اصلی و گروه کنترل نیز به همین نحو در طول زمان مداخله کپسول دارونما دریافت کردند.

در این پایان نامه ارزیابی های آزمایشگاهی وتن سنجی پروفایل چربی غلظت و سفاتین آدیپونکتبن و انسولین درحالت ناشتا و نیز محاسبه WHR, BM1 قبل و بعد از انجام مداخله و ژنوتیپ پلی مرفیم افراد مورد مطالعه انجام شد.

یافته های این پایان نامه حاکی است که از تاثیرات مثبت عصاره چای سبز بر تغییرات پارامترهای بالینی اختلاف معناداری در کاهش سطوح تری گلسیرید(LDL) و توتال کلسترول بیماران با ژنوتیپ(tt) در مدت مداخله است و نیز در ژنوتیپ(GG) فقط تغییرات کلسترول توتال اختلاف معناداری پس از مداخله داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha