معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور از ثبت ۱ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۶۷ واقعه ولادت در کشور در ۹ ماهه امسال با نرخ رشد ۱ و چهل و هفت صدم درصد خبر داد.

سلامت نیوز: معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور از ثبت ۱ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۶۷ واقعه ولادت در کشور در ۹ ماهه امسال با نرخ رشد ۱ و چهل و هفت صدم درصد خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ سید علیرضا آوائی رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تشریح گزارش ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۴ گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان دارای بیشتری نرخ رشد جمعیت و استان‌های گیلان، مازندران ومرکزی دارای کمترین نرخ رشد جمعیت وکمترین میزان ثبت ولادت در کشور در این مدت بودند.


وی با اعلام ثبت ۲۵۳ هزار و ۴۷۵ واقعه فوت با ۱ وهشت دهم درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومور‌ها و حوادث غیر عمدی بیشترین علل فوت هموطنان بوده و استان‌های چهارمحال و بختیاری، گیلان و آذربایجان شرقی دارای بیشترین میزان ثبت فوت و استان‌های البرز، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد دارای کمترین میزان ثبت واقعه فوت در ۹ ماهه امسال بودند.


رئیس سازمان ثبت احوال کشور از ثبت ۵۲۰ هزار و ۲۴۰ مورد ازدواج با ۳ و چهار هم درصد کاهش در این مدت خبر داد و گفت: استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی دارای بیشترین میزان ثبت ازدواج و استان‌های البرز، تهران و سمنان دارای کمترین میزان ثبت ازدواج بودند و میانگین سن ازدواج در مردان ۲۸ سال و چهار ماه و در بانوان ۲۳ سال و هشت ماه ثبت شده است.


آوائی از ثبت ۱۲۲ هزار و ۳۴۰ واقعه طلاق در کشور با ۴ و دو دهم درصد افزایش در کشور خبر داد و افزود: میانگین سن طلاق در مردان ۳۵ سال و ۳ ماه و در زنان ۳۰ سال و ۵ ماه بوده و استان‌های گیلان، خراسان رضوی و کرمانشاه دارای بیشترین میزان ثبت واقعه طلاق و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد وایلام دارای کمترین میزان ثبت طلاق در کشور در ۹ ماهه سال ۹۴ بودند.


وی افزود: میانگین طول مدت زندگی مشترک در طلاق‌های ثبت شده ۸ سال و ۳ ماه بوده و ۱۳ و ۲ دهم درصد زوج‌ها دوام زندگی کمتر از یک سال داشته‌اند و در مجموع ۴۷ و ۳ دهم درصد طلاق‌ها مربوط به ۵ سال اول زندگی مشترک بوده است.


معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با صدور ۶۸۶ هزار و ۸۲۷ کارت هوشمند ملی در آذرماه گذشته تعداد کارت‌های هوشمند ملی صادر شده از ابتدا تا پایان آذرماه ۹۴ به ۴ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۴۴۰ عدد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha