موسسه نظرسنجی گالوپ با پایان سال2015 نتایج نظرسنجی خود را در مورد دیدگاه‌ها و رفتارهای ساكنان بیش از 140كشور جهان در سالی كه گذشت منتشر كرد. این موسسه در نظرسنجی جهانی خود به‌طور منظم به ردیابی و گزارش وضعیت رفاه، اعتماد در موسسات ملی، نرخ اشتغال و سایر مسائل مهم و موثر بر زندگی روزانه افراد می‌پردازد. فهرست زیر درواقع منتخبی از مهم‌ترین یافته‌های جهانی سالی است كه گذشت.

سلامت نیوز: موسسه نظرسنجی گالوپ با پایان سال2015 نتایج نظرسنجی خود را در مورد دیدگاه‌ها و رفتارهای ساكنان بیش از 140كشور جهان در سالی كه گذشت منتشر كرد. این موسسه در نظرسنجی جهانی خود به‌طور منظم به ردیابی و گزارش وضعیت رفاه، اعتماد در موسسات ملی، نرخ اشتغال و سایر مسائل مهم و موثر بر زندگی روزانه افراد می‌پردازد. فهرست زیر درواقع منتخبی از مهم‌ترین یافته‌های جهانی سالی است كه گذشت.


  تنها 5درصد از مردم جهان اشتغال كامل دارند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل،نرخ بیكاری واقعی در جهان 32درصد است. به عبارت دیگر از میان 3.2میلیارد افراد بالغی كه در سراسر جهان به عنوان نیروی كار محسوب می‌شوند، تنها 5 درصد از آنها دارای اشتغال كامل هستند و كار می‌كنند یعنی چیزی كه گالوپ آن را یك شغل عالی می‌نامد. یعنی تقریبا 3میلیارد نفر كه خواستار یك شغل عالی هستند از داشتن آن محرومند.

 همچنین شكاف بزرگی بین مشاغل جهانی وجود دارد. نرخ استخدام مشاغل خوب گالوپ (درصد كل جمعیت افراد بالغ كه حداقل 30ساعت در هفته برای یك كارفرما كار می‌كنند) در سال2014 در رقم 26درصد ثابت ماند. در سال2014 امریكای شمالی بالاترین درصد افراد بالغ را داراست كه به‌صورت تمام‌وقت برای یك كارفرما كار می‌كنند و كشورهای جنوب صحرای آفریقا با 11درصد همچنان پایین‌ترین درصد منطقه‌یی را دارد. خاورمیانه و آفریقای شمالی (MENA) با 18درصد بعد از كشورهای جنوب صحرای آفریقا رتبه دوم را دارند.

از سوی دیگر خوش‌بینی بازار كار در امریكای شمالی و اروپا شدیدا افزایش می‌یابد. چشم‌انداز شغلی در اتحادیه اروپا و امریكای شمالی در سال2014 خوش‌بینانه‌ترین وضعیت خود را از زمان ركود اقتصادی جهانی داشتند. 51درصد از ساكنان امریكای شمالی در سال2014 بیان داشتند كه زمان خوبی برای یافتن یك شغل خوب در منطقه آنها است (13درصد بیشتر از سال2013) و یك نفر از هر 4نفر در اتحادیه اروپا بیان كردند كه زمان خوبی برای یافتن شغل جدید است. (8رتبه بالاتر از سال2013)

این موسسه در جای دیگر منتشر كرد كه اروپایی‌ها منفی‌ترین دیدگاه را نسبت به مهاجرت دارند. پیش از اینكه جریان مهاجران به سمت اروپا در سال2015 به نقطه بحرانی برسد، یك بررسی گالوپ در 142كشور نشان داد كه افراد در اروپا به‌طور متوسط، منفی‌ترین دیدگاه را در جهان نسبت به پدیده مهاجرت دارند. اكثر آنها (52درصد) بیان داشتند كه میزان مهاجرت در كشورهای اروپایی باید كاهش یابد. در تمام نقاط دیگر جهان، افراد به‌جای كاهش مهاجرت، خواستار ثابت بودن یا افزایش میزان مهاجرت بودند.



  عدم تمایل مهاجران سوریه برای ورود به امریكا و كانادا

 تنها 6درصد از مهاجران سوریه تمایل دارند به امریكا یا كانادا بروند. در ژانویه 2015 و رسیدن تنش‌ها در سوریه به پنجمین سال خود، تقریبا نیمی از مردم سوریه (46درصد) كه مورد بررسی قرار گرفتند، اعلام كردند كه در صورت داشتن فرصت مناسب، حتما از كشور مهاجرت خواهند كرد. كشورهای اروپایی و خاورمیانه و شمال آفریقا مناسب‌ترین كشورهای مقصد برای این افراد هستند؛ بیشتر از یك‌سوم مهاجران بالقوه سوریه بیان می‌كنند كه تمایل دارند به كشورهای این سه منطقه مهاجرت كنند. تنها 6درصد از مهاجران بالقوه سوریه تمایل دارند به امریكای شمالی مهاجرت كنند.



 روسیه پایین‌ترین میزان تایید و امریكا بالاترین را در جهان دارد

در سال2014 روسیه پایین‌ترین میزان تایید را برای 8سال متوالی در جهان داشته است. كشورهای وابسته به غرب، به‌خصوص كشورهای عضو ناتو، مورد مخالفت روسیه قرار می‌گیرند و در عین حال روس‌ها و جمعیت كشورهای تحت عضویت جماهیر شوروی سابق احساس منفی در مورد رهبری امریكا، اتحادیه اروپا و آلمان دارند.

داده‌های منتشرشده از این موسسه درباره زنان می‌گوید كه تقریبا 2میلیارد زن در جهان در حال تنش و رنج هستند. از هر 4زن در جهان 3زن (حدود 2میلیارد زن) كیفیت زندگی خود را به اندازه‌یی منفی درجه‌بندی می‌كنند كه می‌توان آن را مبارزه یا زجر كشیدن نامید. درجه‌بندی زندگی سایر زنان یعنی حدود 620میلیون زن، آنها را در گروه افراد در حال پیشرفت قرار می‌دهد. این درجه‌بندی‌ها در چندین سال گذشته ثابت بوده‌اند.

گالوب در رابطه با زندگی همراه با رفاه (به زیستن) اعلام كرد كه امریكا بالاترین و كشورهای جنوب صحرای افریقا پایین‌ترین میزان به زیستن را دارند. براساس شاخص به زیستن جهانی گالوپ- در سال2014 حدود یك نفر از هر 6نفر در جهان كامیاب یا مرفه است- یا قوی و پایدار- حداقل در 3مورد از 5مولفه رفاه.

ساكنان امریكا بیشترین احتمال را برای كامیابی در 3مولفه رفاه یا بیشتر دارند (31.3درصد)، درحالی‌كه ساكنان كشورهای جنوب صحرای آفریقا كمترین احتمال را دارند (10، 2 درصد)



  ساكنان امریكای لاتین با احساس‌ترین مردم جهان

 ساكنان امریكای لاتین از لحاظ احساسات در جهان پیشتاز هستند. كشورهای امریكای لاتین كه بولیوی و ال سالوادور در آن رتبه اول و دوم را دارند در راس فهرست كشورهای احساسی جهان در سال2014 قرار دارند. به‌طور متوسط، از هر 10ساكن این مناطق تقریبا 6نفر از تجربه احساسات مثبت یا منفی در روز قبل گزارش دادند. كشورهای جماهیر شوروی سابق در طرف دیگر این طیف قرار دارند كه حداكثر 4نفر از هر 10نفر از تجربه این احساسات گزارش دادند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha