در پی سخنان قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، جمعی از پذیرفته شدگان دور اول طرح «پزشک محقق» خطاب به مسئولان وزارت بهداشت نوشتند که هنوز مشکلات قبول شدگان دور اول پابرجاست که شما از حل مشکلات دور دومی‌ها صحبت می کنید.

بیانیه جمعی از پذیرفته شدگان دور اول «پزشک محقق» خطاب به مسئولان وزارت بهداشت

سلامت نیوز:در پی سخنان قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، جمعی از پذیرفته شدگان دور اول طرح «پزشک محقق» خطاب به مسئولان وزارت بهداشت نوشتند که هنوز مشکلات قبول شدگان دور اول پابرجاست که شما از حل مشکلات دور دومی‌ها صحبت می کنید. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سخنان روز گذشته شاهین آخوندزاده، قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، جمعی از پذیرفته شدگان دور اول طرح پزشک محقق بیانیه‌ای صادر کردند.


در این بیانیه که متن آن در اختیار ما قرار گرفته آمده است: ضمن تشکر از زحمات تمامی مسئولین به اطلاع می‌رسانیم با وجود اینکه ایرادات آیین نامه طرح پزشک پژوهشگر اصلاح شده است ولی برخی دانشگاه هایی که باید مهد اجرای طرح باشند همچنان به دنبال بهانه جویی و کارشکنی هستند.


در ضمن لازم به ذکر است هنوز مشکلات قبول شدگان دوره اول حل نشده و این گروه نسبت به تضییع حقوق خود، کارشکنی و انجام اقداماتی که خلاف روح نخبه پروری بوده و موجب بوجود آمدن مشکلات فراوان برای قبول شدگان اولین دوره شده است اعتراض داشته و پیگیر مسائل پیش آمده خواهند بود.


در پایان از فرصت استفاده کرده و از این طریق پیرو قول‌های مکرری که جناب آقای دکتر هاشمی برای ملاقات با این گروه داده‌اند و ارسال درخواست‌های متعدد و بی جواب مانده، برای چندمین بار از وزیر محترم بهداشت درخواست ملاقات برای حل مشکلات این گروه از قبول شدگان را داریم.


روز گذشته آخوندزاده در مصاحبه‌ای در مورد دور دوم طرح پزشک خانواده گفت: ثبت‌نام دور دوم آغاز شده و تاکنون تعدادی از علاقه‌مندان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.


وی ادامه داد: اسامی این افراد به شورای عالی طرح پزشک محقق ارائه می‌شود و واجدین شرایط که به تأیید این شورا برسند به دانشگاه‌ها مختلف معرفی خواهند شد.


قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر بهداشت و معاونت‌های آموزشی و پژوهشی گفت‌: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط مانند بنیاد ملی نخبگان این طرح با سرعت بیشتری ادامه یابد.


آخوندزاده در مورد مشکلات به وجود آمده برای منتخبان دور اول این طرح گفت: بالاخره در شروع هر برنامه‌ای مشکلاتی وجود دارد از جمله این مشکلات این بود که افراد منتخب در آزمون دستیاری شرکت نکرده بودند که البته برای امسال و دور دوم شرکت در آزمون دستیاری اجباری شده است.


وی خاطر نشان کرد: داوطلبان باید حداقل نمره 90 را در رشته تخصصی خود کسب کرده و سپس با امتیازات پژوهشی که دارند وارد مرحله مصاحبه شوند.


قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که چه امتیازهایی برای این افراد وجود دارد که با وجود قبولی در آزمون دستیاری تخصص را دنبال نکرده و به طرح پزشک محقق ملحق شوند، گفت: امتیازات خاصی مانند حمایت‌های پژوهشی و آموزشی بسیاری از این افراد خواهد شد البته این را نیز در نظر بگیریم که افرادی به سمت پژوهش می‌روند که عاشق باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha