سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 172751

یک متخصص علوم زیستی و طب گیاهی گیاهان انرژی زا و آرامبخش‌های گیاهی برای رفع میگرن معرفی کرد.

آرامبخش‌های گیاهی برای رفع میگرن

سلامت نیوز: یک متخصص علوم زیستی و طب گیاهی گیاهان انرژی زا و آرامبخش‌های گیاهی برای رفع میگرن معرفی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, محمد دریایی درباره گیاهان انرژی زا و آرامبخش‌های گیاهی برای رفع سردرد‌های عصبی و میگرن, اظهار داشت: برگ بو بسیار معطر است که علاوه بر مصرف غذایی دارای کاربرد دارویی در درمان بی‌اشتهایی، آنژین، برونشیت، دردهای رماتیسم، درد معده‌، تنظیم قاعدگی، زایمان بی‌درد و .... کاربرد دارد.

به گفته وی همچنین این گیاه داروی مؤثری در درمان دردها، ناراحتی‌های عصبی و تسکین سردردها به ویژه سردردهای میگرنی است. برای تهیه چای برگ بو می‌توان 5 گرم برگ بو را با یک لیوان آب جوش دم کرده و روزانه یک ساعت بعد از هر غذا با عسل مخلوط کرده و مصرف شود.

این متخصص علوم زیستی و طب گیاهی افزود: گیاهانی به گیاهان انرژی زا معروف هستند که مصرف آن‌ها موجب بهبود گردش خون و عملکرد بهتر مغز می‌شود مانند گیاه جینکوبیلوبا، جنسینگ, زنجبیل، به لیمو و بادرنجبویه, فلفل قرمز تند و....است.

دریایی عنوان کرد: فلفل قرمز تند باعث بهبود گردش خون شده و مصرف آن موجب تقویت دستگاه گوارش نیز می‌شود میزان انرژی بدن را سریع افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: گیاه جینکوبیلوبا جریان خون در مغز را افزایش می‌دهد و برای رفع افسردگی بسیار مفید است. بیش از دو هفته نباید مصرف کرد. دم نوش بادرنجبویه و به لیمو سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده, میزان خستگی و افسردگی افراد را کاهش می‌دهد.

این متخصص علوم زیستی و طب گیاهی اضافه کرد: داروهای گیاهی مانند جنسینگ را نباید بدون مشورت با پزشک مصرف شود مخصوصاً بیماران قلبی, بیماران مبتلا به فشار خون بالا و کسانی که دچار افت شدید قند خون می‌شود چرا که وضعیت بیمار را بدتر می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha