سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 172770

مطالعه جدیدی بیان می‌کند، مقادیر کم ویتامین D ممکن است با اختلال نعوظی در ارتباط باشد.

ارتباط کمبود ویتامین D با ناتوانی جنسی

سلامت نیوز: مطالعه جدیدی بیان می‌کند، مقادیر کم ویتامین D ممکن است با اختلال نعوظی در ارتباط باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، محققان اطلاعات بیش از 3400 مرد امریکایی بالای 20 سالی که بیماری قلبی نداشتند را مورد آنالیز قرار دادند. سی درصد این افراد کمبود ویتامین D داشتند، بدان معنی که میزان "ویتامین آفتابی" آن‌ها کمتر از 20 نانوگرم در هر میلی‌لیتر خون بود. و 16 درصد هم اختلال نعوظی داشتند.


بنابر یافته‌های مطالعه، کمبود ویتامین D در 35 درصد مردان مبتلا به اختلال نعوظی دیده شد. این مقدار در افرادی که اختلال نعوظی نداشتند، 29 درصد بود.


محقق راهبر مطالعه، دکتر آرین میکوس، دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان‌هاپکینز در یک نشست خبری دانشگاهی گفت: «کمبود ویتامین D را به راحتی می‌شود غربالگری کرد و اصلاح آن با اعمال تغییر در سبک زندگی مثل ورزش، تغییرات رژیمی، مکمل‌های ویتامینی و آفتاب‌گرفتن معتدل ممکن است.»


محققان چنین نتیجه گیری کردند که مردانی که به کمبود ویتامین D دچارند در قیاس با آنها که کمبود ندارند، 32 درصد بیشتر احتمال دارد که به ناتوانی جنسی مبتلا شوند. این ارتباط حتی وقتی که مؤلفان مطالعه، دیگر عوامل مرتبط با اختلال نعوظی مثل نوشیدن الکل، سیگار، دیابت، فشار خون بالا، التهاب و داروهای خاص را به حساب آوردند، پایدار ماند.


محققان تأکید کردند که یافته‌هایشان مشاهده‌ای است و علت و معلول را مشخص نمی‌کند. به گفته آنها برای فهمیدن اینکه آیا پیوند مستقیمی بین ویتامین D پایین و اختلال نعوظی وجود دارد یا نه، به تحقیق بیشتر نیاز است. به گفته آنها، اگر چنین ارتباطی وجود داشته باشد، به روی‌کردهای درمانی جدید خواهد انجامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha