یک متخصص ارتوپدی دیسک گردن را یک بیماری مختص زندگی شهرنشینی دانست و گفت: این بیماری در برخی مشاغل مانند دندانپزشکی، افراد پشت میز نشین و کارگران بیشتر دیده می‌شود.

سلامت نیوز:یک متخصص ارتوپدی دیسک گردن را یک بیماری مختص زندگی شهرنشینی دانست و گفت: این بیماری در برخی مشاغل مانند دندانپزشکی، افراد پشت میز نشین و کارگران بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر سیروس ملک‌پوربا بیان اینکه دیسک گردن مختص زندگی شهرنشینی است، گفت: بیماری دیسک گردن در مردان شایع‌تر از زنان است و به طوری کلی این بیماری در افرادی که کارهای سنگین انجام می‌دهند، شناگرهای حرفه‌ای و افراد سیگاری از شیوع بیشتری برخوردار است.

این متخصص ارتوپدی با توجه به علائم این بیماری، عنوان کرد: درد در ناحیه گردن و قسمت داخلی استخوان کتف از شایع‌ترین علائم این بیماری است اما گاهی دیسک گردن با علائم غیر ارتوپدی مانند علائم چشمی، قلبی، اختلال در گوارش و درد قفسه سینه همراه است.

وی افزود: دردهای ناشی از دیسک گردن بیشتر موضعی بوده و هنگام برخاستن از خواب دردی احساس نمی‌شود اما به تدریج با افزایش فعالیت، درد تشدید می‌یابد و بیشتر در ناحیه اندام فوقانی شانه، بازو، ساعد و کتف احساس می‌شود.

ملک‌پور با بیان اینکه دیسک گردن در 30 تا 40 سالگی افراد در معرض خطر را درگیر می‌کند و با افزایش سن علائم شیوع می‌یابد، خاطرنشان کرد: این بیماری در برخی مشاغل مانند دندانپزشکی، افراد پشت میز نشین و کارگران بیشتر دیده می‌شود.

وی درباره روش‌های تشخیص و درمان این بیماری، گفت: برای تشخیص این بیماری از تصویربردارهای مختلف مثل رادیوگرافی و ام آر ای استفاده می‌شود و سپس درمان‌های طبی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما اگر انجام این روش‌ها پاسخگو نباشد بیمار کاندید برای انجام جراحی می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha