به گفته محققان، از هر ۶ مرگ در جهان پیشرفته امروز یک مرگ به دلیل بیماری قلبی تصلب شریان رخ می دهد.

سلامت نیوز: به گفته محققان، از هر ۶ مرگ در جهان پیشرفته امروز یک مرگ به دلیل بیماری قلبی تصلب شریان رخ می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، سال های متمادی کارشناسان بهداشت و سلامت به دنبال شیوه های کنترل بیماری قلبی تصلب شریان از طریق تمرکز بر پیشگیری و محدودیت چربی های اشباع بودند.


ابعاد متابولیکی اسیدهای چرب اشباع بسیار پیچیده است اما تحقیقات موجود بیانگر این مطلب است که برخی از اسیدهای چرب موجب بروز ریسک بیماری قلبی تصلب شریان می شود.


حذف چربی های اشباع از رژیم غذایی به معنای جایگزینی چیز دیگری به جای آن است. زمانیکه کربوهیدرات ها، بخصوص کربوهیدارت های تصفیه شده نظیر قند، جایگزین چربی های اشباع می شوند، می توانند تاثیر منفی بر لیپیدها داشته و در نتیجه HDL کاهش یافته و تری گلیسیریدها افزایش می یابند.


مطالعه اخیر نشان می دهد که مصرف قند، بخصوص به شکل قندهای تصفیه شده افزودنی، بیش از اسیدهای چربی اشباع در بروز بیماری قلبی تصلب شریان نقش دارند.


قندهای طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات ریسک بروز تصلب شریان را افزایش نمی دهند. مشکل در این زمینه مربوط به مواد قندی تصفیه شده و خوراکی های فوق فرآوری شده است.


محصولات حاوی مواد قندی افزودنی ۷۵ درصد تمامی مواد خوراکی و نوشیدنی های بسته بندی شده را تشکیل می دهد. از اینرو مصرف یک پیتزا به همراه یک قوطی نوشابه با احتمال بروز سکته قلبی همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha