شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 173087

یک زن 22 ساله عربستانی وقتی ناراحت از درد سینه، خستگی زیاد و سبکی سر به بیمارستان مراجعه کرد، اصلاً انتظار نداشت چنین مشکلی داشته باشد.

سلامت نیوز: یک زن 22 ساله عربستانی وقتی ناراحت از درد سینه، خستگی زیاد و سبکی سر به بیمارستان مراجعه کرد، اصلاً انتظار نداشت چنین مشکلی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، یک زن عربستانی با علایمی که نشان از کمبود شدید آهن بود، به بیمارستان مراجعه کرد و پزشکان هم با شگفتی فراوان متوجه شدند، علت کم خونی و کمبود آهن او ابتلای شدید به شپش سر است. شپش‌ها آن قدر از خون او مکیده بودند که فقر آهن در بدن این زن شبیه به افرادی شده بود که سوءتغذیه دارند.


به گزارش سایت «دیلی میل»، این زن به خاطر مشکلاتی مثل تپش قلب، سبکی سر، خستگی و درد در سینه موقع ورزش به پزشک مراجعه کرد و گفت، 4 ماه است که عادت ماهانه او متوقف شده. بعد از انجام آزمایشات معلوم شد او دچار فقر آهن شده، که با تعریف پزشکی به کم خونی معروف است.

با توجه به این که بیمار هیچکدام از عوامل ابتلا به کمبود آهن یعنی عادت ماهانه شدید، خونریزی داخلی، سوءتغذیه و ناتوانی بدن در جذب آهن را نداشت، پزشکان به دنبال دلیل دیگری گشتند و متوجه شدند سر او پوشیده از شپش است و حتی تخم آن‌ها هم دیده می‌شود.

بررسی‌ها نشان داد، شپش‌ها سر او را خراش داده‌اند و با خوردن و آلوده کردن خون این زن باعث بروز چنین مشکلی شده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha