مدیرکل پزشکی قانونی تهران از مرگ ۷۱ تهرانی در ۹ ماهه سال جاری بر اثر گاز منواکسید کربن خبر داد.

سلامت نیوز:مدیرکل پزشکی قانونی تهران از مرگ ۷۱ تهرانی در ۹ ماهه سال جاری بر اثر گاز منواکسید کربن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مسعودقادی پاشا با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۴۰ نفر و در ۹ ماهه اول امسال۷۱ نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته اند، بر لزوم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز تاکید کرد.


قادی پاشا با اشاره به این مسئله که استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری می باشد تاکید کرد: برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله ای متوسل نشوید و چنانچه شهروندان اصول ایمنی را نمی دانند از کارشناسان این امر کمک بگیرند.


مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش دار حتما دودکش ها کاملا معاینه و بررسی شوند. معمولا مسدود بودن دودکش های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می شود.دکترقادی پاشا ابراز امیدواری کرد با رعایت اصول ایمنی از سوی شهروندان، آمار مرگ های ناشی از گازگرفتگی در سطح استان کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha