به گفته محققان، ابداع یك روش جدید و موثرتر برای تولید سوخت‌های زیستی علاوه بر اینكه میزان مواد خام لازم برای تهیه این سوخت را به میزان زیادی كاهش می‌دهد، می‌تواند سوخت مورد نیاز كل شبكه حمل و نقل آمریكا را تامین كند.

ابداع روش‌های موثر بازده سوخت‌های زیستی را افزایش می‌دهد

 

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، دانشمندان دانشگاه "پوردو" در ایندیانا معتقدند بازیابی دی اكسید كربن كه در روش‌های فعلی ساخت هدر می‌رود می‌توان میزان مصرف گیاهان و مواد بدست آمده از آنها را كه برای سوخت‌های زیستی لازم است كاهش داد.

چنین روشی هنوز نظری است اما زمانی كه تحقق یابد می‌تواند برخی از مخالفت‌ها با سوخت‌های زیستی را كه در افزایش قیمت ذرت و بالا رفتن هزینه غذا نقش داشته است ، برطرف كند.

سوخت‌های زیستی از توده‌های زیستی تولید می‌شوند. توده‌های زیستی اساسا از هر گونه مواد گیاهی مانند غلات، دانه‌های سویا، دانه كتان، نیشكر یا هر ماده گیاهی كه می‌تواند شامل كود شیمیایی، پس مانده‌های غذایی و زائدات انسانی باشد تشكیل می‌شوند.

در روش‌های متعارف تبدیل توده‌های زیستی به سوخت، حدود دو سوم مواد به صورت دی اكسید كربنی كه وارد جو می‌شود، هدر می‌رود.

"راكش آگراوال" مهندس شیمی در پوردو و همكارانش روشی پیشنهاد كرده‌اند كه دی اكسید كربن هدر رفته را بازیابی می‌كند و از طریق واكنش با هیدروژن به سوخت قابل مصرف تبدیل می‌كند.

وی گفت، این روش مقدار مواد مورد نیاز برای تولید سوخت‌های زیستی را بسیار كاهش می‌دهد.

اگراوال و همكارانش معتقدند با افزایش كارایی تولید سوخت زیستی از طریق روش هیدروژن -كربن، آمریكا می‌تواند با همین مقدار موجود مواد زیستی نیاز كل شبكه حمل و نقل خود را تامین كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha