جلسه شورای عالی آب عصر روز دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد تا پس از مدت‌ها، درباره سد گتوند در این نشست تصمیم‌گیری شود.

سلامت نیوز: جلسه شورای عالی آب عصر روز دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد تا پس از مدت‌ها، درباره سد گتوند در این نشست تصمیم‌گیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور مشکلات مربوط به سد گتوند را یکی از دغدغه‌های جدی مردم استان خوزستان و همه مسئولان کشور دانست و بر لزوم تسریع در اجرای برنامه تدوین شده برای رفع مشکلات و عملیاتی کردن راهکارهای علاج‌بخشی این سد تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته در خصوص برنامه عملیاتی احیای رودخانه کارون و بهبود کیفیت آن، طرح‌ها و برنامه‌های تدوین شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: لازم است برای هر یک از این برنامه‌ها جلساتی با دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار و نحوه اجرا، تامین منابع مالی مورد نیاز و برنامه زمان‌بندی هر طرح به طور دقیق مشخص شود.

براساس اعلام پایگاه خبری معاونت ریاست‌جمهوری، در این جلسه که وزیر نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، اســتـاندار خوزستان، رئیس سازمان هـواشـناسـی و معاونان دستگاه‌های ذی‌ربط نیز حضور داشتند، گزارش نهایی بررسی راهکارهای علاج بخشی سد گتوند ارائه و اعلام شد که براساس مصوبه یکی از جلسات پیشین شورا، نظرات تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد نتایج مطالعات موسسه آب دانشگاه تهران برای علاج بخشی سد گتوند اخذ و راهکارهایی به‌عنوان جمع‌بندی نهایی تدوین شد که مورد موافقت و اجماع همه دستگاه‌های مرتبط است.

در ادامه این نشست همچنین گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص برنامه عملیاتی احیای رودخانه کارون و بهبود کیفیت آن ارائه شد و برنامه‌های تدوین شده احیای این رودخانه تشریح شد که با نظر معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شد در جلسه‌ای با حضور تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط، اعتبارات مورد نیاز، نحوه اجرا، برنامه زمان‌بندی و مسئولیت هر دستگاه در ارتباط با این طرح‌ها به طور دقیق مشخص شود.

در ابتدای این جلسه، وزیر نیرو گزارشی از وضعیت بارش‌ها در سطح کشور و نیز وضعیت آب شرب در شهرها و روستاهای مختلف کشور ارائه کرد که معاون اول رئیس‌جمهور پس از استماع این گزارش، از وزارت نیرو خواست برای تامین آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاهای کشور اهتمام ویژه داشته و تدابیر لازم را از هم‌اکنون برای آمادگی در فصل تابستان اتخاذ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha