پژوهش ها نشان می دهد کودکانی که در خانواده های کوچک تر بدنیا می ایند در مقایسه با کودکان متولدشده در خانواده های پرجمعیت امید به زندگی بیشتری دارند.

سلامت نیوز: پژوهش ها نشان می دهد کودکانی که در خانواده های کوچک تر بدنیا می ایند در مقایسه با کودکان متولدشده در خانواده های پرجمعیت امید به زندگی بیشتری دارند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعه محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا نشان می دهد کودکان متولدشده در خانواده های کم جمعیت در فقیرترین کشورهای جهان در مقایسه با کودکان متولدشده در خانواده های بزرگ تر، به طور میانگین سه سال بیشتر عمر می کنند.
این یافته ها نشان می دهد که در خانواده های کوچک تر (چهار فرزند یا کمتر) در مقایسه با خانواده های بزرگ تر (پنج فرزند یا بیشتر)، میزان امید به زندگی سه سال بیشتر است.
سیف الدین احمد، سرپرست تیم مطالعه، در این باره می گوید: «تحقیقات ما نشان می دهد بدنیا آمدن در خانواده های کوچک دارای مزایای سلامتی بسیاری است که در تمام طول مدت زندگی ادامه دارد.»
به گفته این محققان امید به زندگی نقش مهمی در اینده هر فرد دارد، چراکه هر چقدر امید به زندگی بیشتر باشد سلامت، رفاه اجتماعی و اقتصادی فرد بهتر خواهد بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha