یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 174281

وزارت نیرو عنوان کرد: در چند سال گذشته در نقاط معدودی از جنوب شرق و جنوب غرب تهران افزایش غیرعادی نیترات در آب گزارش شده بود که بر این اساس طرح‌های مختلفی همچون طرح فاضلاب تهران و عملیات انتقال آب از سد ماملو به جنوب تهران در برنامه اجرایی قرار گرفت.

سلامت نیوز: وزارت نیرو عنوان کرد: در چند سال گذشته در نقاط معدودی از جنوب شرق و جنوب غرب تهران افزایش غیرعادی نیترات در آب گزارش شده بود که بر این اساس طرح‌های مختلفی همچون طرح فاضلاب تهران و عملیات انتقال آب از سد ماملو به جنوب تهران در برنامه اجرایی قرار گرفت.

به گزارش  سلامت نیوز،، در واکنش به اظهارنظرهای پرفسور محمداسماعیل اکبری - معاون اسبق وزارت بهداشت که در نشست خبری به مناسبت هفته سرطان از بالا بودن نیترات آب آشامیدنی تهران گفته بود که باعث سرطان می‌شود، وزارت نیرو توضیحاتی را در این‌باره در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد.
وزارت نیرو عنوان کرد که گفته‌های دکتر محمداسماعیل اکبری، معاون اسبق وزارت بهداشت درباره خطر نیترات در آب تهران و تهدید سرطان، باز تولید چندباره یک واهمه عمومی، آن هم در پایتخت 12 میلیون نفری ایران است، هر بار نیز وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی تامین آب شرب مردم، در مواجهه با این اخبار با اطمینان کامل، مردم را به آرامش می‌خواند، اما این بار یک مسئول سابق، این چنین بی‌مهابا آب شربی را که مردم در لحظه لحظه زندگی خود با آن در تماس هستند، به عنوان یکی از منابع سرطان معرفی می‌کند.
وزارت نیرو تاکید دارد که آب موجود در شبکه آب‌رسانی تهران تحت نظارت دقیق چند مرکز از جمله وزارت بهداشت، دانشگاه تهران و مجموعه آزمایشگاه‌های کیفیت سنجی تهران در کمال اطمینان به مردم عرضه می‌شود. در چند سال گذشته در نقاط معدودی از جنوب شرق و جنوب غرب تهران افزایش غیر عادی نیترات در آب گزارش شده بود که بر این اساس طرح‌های مختلفی همچون طرح فاضلاب تهران و عملیات انتقال آب از سد ماملو به جنوب تهران در برنامه اجرایی قرار گرفت.
هم‌اکنون طرح فاضلاب تهران بیش از 85 درصد مردم پایتخت به ویژه در جنوب تهران را تحت پوشش قرار داده و انتقال آب از سد ماملو و تصفیه‌خانه هفتم تهران به این مناطق نیز باعث افزایش چشمگیر کیفیت آب در این مناطق و رفع کامل نگرانی از وجود نیترات در مناطق مورد بحث شده است. لذا مطرح کردن دوباره آلودگی و وجود «نیترات سرطان‌زا» در تهران به نوعی پاشیدن بذر بی‌اعتمادی و احساس تهدید در ذهن مردم است.
وزارت نیروی ایران اطمینان کامل را به مردم تهران و دیگر شهرهای و روستاهای ایران اسلامی اعلام می‌دارد که موضوع کیفیت آب شرب خط قرمز این وزارتخانه است و به هیچ عنوان در این زمینه اغماض نخواهد داشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha