«هر روز یک سیب بخورید تا از رفتن به دکتر بی نیاز شوید».ضرب المثلی آشنا که اغلب ما بارها و بارها در طول زندگی شنیده ایم؛ اما فکر می کنید چه چیزهای دیگری را می توان جایگزین سیب در این جمله معروف کرد؟ آیا می توان گفت: روزی یک بار کسانی را که دوستشان دارید در آغوش بگیرید تا هیچ گاه گذرتان به دکتر و بیمارستان نیافتد؟در کمال تعجب پاسخ این سؤال مثبت است.

برای بی نیازی از دکترها، روزی یک بار عزیزانتان را در آغوش بگیرید!

سلامت نیوز: «هر روز یک سیب بخورید تا از رفتن به دکتر بی نیاز شوید».ضرب المثلی آشنا که اغلب ما بارها و بارها در طول زندگی شنیده ایم؛ اما فکر می کنید چه چیزهای دیگری را می توان جایگزین سیب در این جمله معروف کرد؟ آیا می توان گفت: روزی یک بار کسانی را که دوستشان دارید در آغوش بگیرید تا هیچ گاه گذرتان به دکتر و بیمارستان نیافتد؟در کمال تعجب پاسخ این سؤال مثبت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، در آغوش کشیدن یکدیگر خصوصاً آنهایی که دوستشان داریم و برایمان عزیز هستند نه تنها حسی از حسی از امنیت و آرامش را به ما منتقل می کند بلکه سلامت جسم ما را هم تحت تأثیر قرار می دهد. شاید باورش برایتان سخت باشد ولی یک آغوش گرم در زمستان می تواند شما را در برابر سرماخوردگی مصون نگه دارد. آن گونه که دانشمندان می گویند: هر چه افراد از حمایت اجتماعی بیشتری برخوردار باشند ویروس های مختلف کمتر به بدن آنها نفوذ می کنند.

به همین دلیل، در آغوش کشیدن آنهایی که برایمان عزیز و مهم هستند می تواند با افزایش سلامت جسمی آنها همراه باشد؛ خصوصاً آن دسته افرادی که تحت فشارهای عصبی و استرس های روزانه شدیدی قرار دارند. در واقع، مهمان کردن دیگران به یک آغوش گرم مهربان نشانه ای است از صمیمت که در بزنگاه های سخت زندگی توان ادامه دادن مسیر را مهیا می کند. این اتفاق نه تنها به واسطه آرامش روانی بیشتر بلکه به دلیل بهره مندی از جسمی سالم تر و پر توان تر اتفاق می افتد.

مطالعات انجام شده نشان می دهند: در آغوش کشیده شدن توسط افرادی که دوستمان دارند به شکل عجیبی باعث کاهش سطح هورمون های استرس یعنی کورتیزول و نوراپی‌نفرین می شود. نمونه عینی این پدیده را می توان در زنان یائسه مشاهده کرد، آن دسته زنانی که در این دوران بیشتر از جانب همسرشان در آغوش کشیده می شوند نه تنها اضطراب و استرس کمتری را تجربه می کنند بلکه کمتر از دیگران به فشار خون مبتلا می شوند.

به نظر می رسد، بهره مندی از یک زندگی سالم و آرام چندان هم سخت و دور از دسترس نباشد؛ زندگی که می توانیم به سادگی از طریق ابراز محبت و مهربانی به دیگران به خودمان هدیه دهیم وساده ترین مصداق آن در آغوش های گرم تجلی پیدا می کند. بنابراین، بهتر است خودمان و عزیزانمان را از این نعمت بی بهره نکنیم، اتفاقی ساده و دوست داشتنی که می تواند بی نیازی از دکتر و بیمارستان را برای ما به ارمغان بیاورد.

منبع usnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha