دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

سلامت نیوز- *ناصر قاسم‌زاد: در پرونده اخاذی با فیلم آزار و اذیت زنان چند بعد مطرح است. در درجه اول متهم باید برای سرقت و اخاذی‌هایی که انجام داده است به‌عنوان یک بزهکار و مجرم مورد بررسی قرار بگیرد، اما در بحث تجاوز‌های متعدد و اخاذی مربوط به آن، می‌توان او را بیمار جنسی و حتی معتاد جنسی نامید، زیرا با توجه به شرایط مالی معمولی که داشته نیازی به انجام چنین رفتار پرخطر و دور از انسانیتی برای به دست آوردن پول نداشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهختگان بنابراین این نوع از رفتار و اخاذی و به‌خصوص حمله به جنس مخالف نشان از اعتیاد فرد به داشتن شرکای جنسی متعدد دارد. همان‌طور که ما با چالشی به نام اعتیاد افراد به مواد مخدر و اعتیاد به الکل روبه‌رو هستیم، اعتیاد جنسی و به‌خصوص اعتیاد به شریک‌های متعدد جنسی از موضوعاتی است که در خیلی از بیماران جنسی مشاهده می‌شود که مهم‌ترین عامل بروز آن آگاهی نداشتن از موضوعات جنسی و داشتن الگو‌های ناصحیح در دوران نوجوانی و دوران بیشتر شدن تمایلات جنسی است.

با توجه به شرایط مالی که متهم این پرونده داشته و حداقل یک خودرو و خانه‌ای اجاره‌ای در باغ فیض در اختیار داشته، می‌توانسته با زنان ارتباط بگیرد و از ارتباطات جنسی دوطرفه بهره‌مند شود، در حالی که ترجیح داده با فریب و نه با ارتباط دوستی، زنان را به آنجا بکشاند و به جای ارتباط دوطرفه، اقدام به تجاوز کند.

مورد دیگری که شاید باعث بروز این کار در فرد شده این است که در برخی از افراد تجاوز به فرد بیشتر از ارتباط جنسی سالم می‌تواند روان فرد را ارضا کند و حالا هر چقدر تعداد شرکای جنسی بیشتر باشد، این حس ارضای روانی در فرد بیشتر است. راهکاری که برای اتفاق نیفتادن این نوع اعتیاد (اعتیاد جنسی) همیشه مورد بحث است در اولین وهله، آموزش در دوران دبیرستان یعنی سن تمایلات جنسی است، یعنی همان سنی که در کشورهای پیشرفته به نوجوانان آموزش‌های کامل جنسی داده می‌شود.

در کشور ما فرار کردن از این بحث با نوجوانان عادی است و اصلا شرایط با خانواده یا اولیای مدرسه به‌گونه‌ای جلو می‌رود که نوجوان حتی جرات سوال کردن در این زمینه را ندارد. حتی پس از این دوران هم آموزشی به افراد داده نمی‌شود و در بیشتر موارد جوانان با تجربه‌های شخصی و نادرست حتی وارد زندگی زناشویی می‌شوند. این در حالی است که آموزش در مدارس و رسانه‌هایی مثل صدا و سیما می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

*روان‌شناس اجتماعی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha