عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شرایط رسیدگی به باغ وحش های کشور را نامطلوب خواند وگفت: لازم است مسئولان استانداردهای قابل قبولی را برای بهبود وضعیت باغ وحش های کشور تعریف کنند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شرایط رسیدگی به باغ وحش های کشور را نامطلوب خواند وگفت: لازم است مسئولان استانداردهای قابل قبولی را برای بهبود وضعیت باغ وحش های کشور تعریف کنند.

به گزارش سلامت نیوز ، محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از شرایط نگهداری حیوانات در باغ وحش‌های کشور، تصریح کرد: معمولا محیط باغ وحش های کشور چندان مساعد نیست به طوریکه بازدید کنندگان را یاد شکنجه گاه می اندازد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت نکردن استانداردها در باغ وحش‌های کشور، تصریح کرد: متاسفانه استاندارها در باغ وحش های کشور رعایت نشده و به شرایط مطلوب و مناسب حیوانات اهمیتی داده نمی‌شود به طوریکه به راحتی می توان به خستگی و افسردگی حیوانات پی برد.

سعیدی افزود: شرایط باغ وحش باید به نحوی باشد تا کسانی که برای تفریح و تماشای نحوه زندگی حیوانات از این مراکز بازدید می‌کنند با نحوه زندگی طبیعی حیوانات آشنا شده و از قرار گرفتن در محیط طبیعی زندگی آنان لذت ببرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، از عدم رعایت بهداشت و فضاهای کوچک و غیراستاندارد باغ وحش های کشور انتقاد کرد وافزود: هر کدام از حیوانات بنابر طبیعت‌شان نیازمند فضای ویژه و تغذیه مناسب هستند که متاسفانه اغلب حیوانات از وجود چنین شرایطی در باغ وحش های کشور محروم هستند.

وی با یادآوری اینکه فضای باغ وحش‌ها باید مایه تسکین حیوانات باشند، تصریح کرد: باغ وحش‌های کشور نه تنها فضای امنی برای حیوانات نیستند بلکه به عنوان زندان حیوانات محسوب می‌شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، با بیان اینکه فعالیت باغ وحش‌های کشور بر مبنای سوددهی است، افزود: به نظر می‌رسد شهرداری ها بیشتر به فکر درآمدزایی هستند تا نگهداری از حیوانات؛ شهرداری ها باید با برنامه‌ریزی منسجم و درست باغ وحش های کشور را ساماندهی و شرایط نگهداری از حیوانات را بهبود دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شرایط رسیدگی به باغ وحش‌ها را نامطلوب خواند وگفت: لازم است مسئولان استاندارد و شاخص‌های مناسبی را برای بهبود شرایط باغ وحش های کشور تعریف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha