رئیس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه سنگ های ادراری و پروستات از شایع ترین بیماری های مردان است، گفت: اغلب مردان ایرانی زمانی به پزشک مراجعه می کنند که فرصت طلایی درمان ارزان و کم عارضه رااز دست داده اند.

سلامت نیوز:رئیس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه سنگ های ادراری و پروستات از شایع ترین بیماری های مردان است، گفت: اغلب مردان ایرانی زمانی به پزشک مراجعه می کنند که فرصت طلایی درمان ارزان و کم عارضه رااز دست داده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر عباس بصیری در آستانه برگزاری «روز ملی سلامت مردان» (ششم اسفند)، افزود: باتوجه به شیوع انواع بیماری های مردانه درکشوروکم توجهی اغلب مردان به سلامت شان، روز ملی سلامت مردان به عنوان یک روز سمبلیک و برای توجه مردم و مردان به سلامتی شان درنظرگرفته شده است.

وی تأکید کرد: متاسفانه در تمام دنیا و به ویژه در ایران مردان بین آحاد جامعه کمترین اهمیت را به سلامتی خود می دهند و زمانی برای درمان و اقدام پزشکی مراجعه می کنند که در شرایط پیشرفته و نهایی بیماری هستند.

این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: ازطرفی دیگر مردان در جامعه ما نقش موثرتری را در تأمین معیشت زندگی خانوار به عهده دارند و به دلیل اشتغالات خود توجه به سلامتی مغفول باقی می ماند.

وی خاطرنشان کرد: این روز اهمیت بسزایی دارد که مردان امر پیشگیری را بیشتر رعایت کنند تا در صورت بروز علائمی از یک بیماری خاص خیلی سریع برای درمان مراجعه نمایند نه زمانی که کار از کار گذشته است.

بصیری شایع ترین بیماری در حیطه بیماری های کلیه و مجاری ادرار را بیماری های سنگ های ادراری و پروستات دانست.

وی تأکید کرد: شیوع بیماری سنگ کلیه در مردان بین ۲ تا ۳ برابر بیشتر از خانم ها بوده و در عین حال بیماری اذیت کننده، دردناک و با عوارض بسیاری است به گونه ای که در مراحل حاد بیمار را زمین گیر می کند.

رئیس انجمن اورولوژی ایران در ادامه بیان کرد: بیماری پروستات نیز یکی دیگر از بیماری های شایع مردان است که در سنین بالای ۵۰ سال خودش را به صورت بزرگ شدن پروستات و با اشکالاتی در مسیر ادرار نشان می دهد که به آن بزرگی خوش خیم پروستات گفته می شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha