معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از امضای تفاهم‌نامه ۱۴ بندی برای حمایت دختران بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و دولت اعتباری به دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم تعلق گرفته است.

سلامت نیوز: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از امضای تفاهم‌نامه ۱۴ بندی برای حمایت دختران بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و دولت اعتباری به دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم تعلق گرفته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،شهین دخت مولاوردی شامگاه شنبه در نشستی با رئیس و معاونان دانشگاه کاشان اظهار داشت: در 2 سالی که دولت یازدهم روی کار آمده سعی شده که بحث اشتغال‌زایی و آسیب‌های جدی که سرپرست خانوارها را تهدید می‌کند، بهبود یابد.

وی افزود: در این 2 سال سعی شده که ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سازمان‌های مردم نهاد برای حل مشکلات زنان سرپرست خانوار را شناسایی کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: دختران بازمانده از تحصیل و فاصله‌ای که بین دانش‌آموزان در مناطق محروم به‌وجود آمده را از طریق وزارت آموزش و پرورش شناسایی می‌کنیم و در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی در 14 محور به امضا رساندیم.

وی با بیان اینکه یکی از محورهایی که در تفاهم‌نامه به امضاء رسیده بحث آموزش است، گفت: با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و دولت به دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم اعتباری تعلق گرفته است.

مولاوردی به جاری‌سازی نگرش جنسیتی در برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: باید فعالیت‌ها به این سمت و سو برود که بودجه و برنامه‌های توسعه‌ای برنامه کل کشور را حساس به جنسیت کند و با شناسایی نقاط ضعف اقدام به برنامه‌ریزی و پر شدن خلأهای موجود کند.

وی افزود: فعالیت‌ها در دولت نهم و دهم درباره تفکیک جنسیتی به خوبی انجام شد و دولت قبل به خوبی توانست به اهداف خود در این زمینه نزدیک شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اهداف هر دولت با دولت قبلی و بعدی به یک صورت است اما روش‌ها با هم متفاوت است، گفت: هر دولت روش و رویکرد مختص به خود را دارد، اما متأسفانه افراد فکر می‌کنند که با رویکرد دولت‌های قبل باید به جلو رفت و فعالیت‌های دولت جدید را نقض می‌کنند.

وی با اشاره به آمار زنان در هیئت علمی و اشتغال این قشر از جامعه گفت: آمار اشتغال زنان در گذشته 12.26 درصد بوده که الان این اشتغال به 12.6 درصد رسیده است.

مولاوردی با اشاره به اقدام دولت در ایجاد شبکه مرکز مطالعاتی در دانشگاه‌های شهید بهشتی، الزهرا و دانشگاه تهران گفت: دانشجویان در این طرح باید بتوانند به‌صورت شبکه‌ای به فعالیت بپردازند و دولت نیز از آن‌ها حمایت خواهد کرد، راهبرد دولت در این دوره اجرای فعالیت‌های شبکه‌ای است که ضعف جدی و جزیره‌ای کار کردن در حوزه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را برطرف می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری 7 نشست برای ترویج همکاری‌های منطقه‌ای گفت: آخرین نشست اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود که کل کشور را تحت پوشش قرار داده و همکاری بین دولت و سازمان‌های مردم نهاد را به‌صورت شبکه‌ای ترویج می‌دهد، در این رابطه کارگاه‌های آموزشی 3‌روزه با عنوان ملت با دولت، دولت با ملت، سمن‌ها با سمن‌ها بر‌اساس اطلس وضعیت زنان و نقشه آسیب‌های اجتماعی که در سال اول دولت یازدهم آن را ترسیم کردیم، نیز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha