دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 17571

رییس کل داروخانه‌های سیزده آبان به بیمه به عنوان تنها مشکل داروخانه ها اشاره کرد و گفت: این مشکل فقط مختص به داروخانه‌های دولتی نیست، بلکه داروخانه های کل کشور با این مشکل مواجه هستند.

دکتر خیرالله غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح عدم پوشش بیمه برای برخی داروها، گفت: بیمه، برخی داروهای شیمی درمانی را پوشش نمی‌دهد و در این مورد باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه داروخانه ها مشکلات اقتصادی زیادی به واسطه عدم پرداخت بیمه دارند؛ گفت: اگر بخواهیم داروخانه ها از نظر اقتصادی سالم کار کنند و از نظر حرفه ای مشورت های لازم را به بیمار ارائه دهند لازمه آن اول؛ داشتن بودجه است که این بودجه ها باید از سود داروها فراهم شود. دوم؛ باید بدانند داروساز حلقه‌ای از زنجیره درمان است که برای جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو می توان با آنها مشورت کرد.

دکتر غلامی با تصریح اینکه برخی داروها علیرغم تولید داخلی آنها از دیگر کشورها وارد می شوند؛ گفت: احتمالا برخی از اینها به جهت صرفه اقتصادی بالا است.

وی با بیان اینکه 96 درصد داروهای ایرانی تولید داخل هستند که با همان مواد و هزینه کمتر در داخل کشور فرمولاسیون می شوند؛ در توضیح نبود برخی داروها در داروخانه های سیزده آبان گفت: ما فقط توزیع کننده دارو هستیم و تولید کننده آن نیستیم.

رییس کل داروخانه های سیزده آبان پیرامون تمایل مردم به داروهای خارجی و علت آن گفت: در مورد بیماری های مختلف مسئله متفاوت است ولی درکل چون داروهای خارجی قیمت بالاتری دارند به همین دلیل برای مردم مقرون به صرفه تر است که داروهای داخلی مصرف کنند که البته نظر کلی را باید از مردم جویا شد.

دکتر غلامی تصریح کرد: عدم استفاده مردم از داروهای داخلی دو علت می تواند داشته باشد که یکی به خاطر فرهنگ سازی مناسب و دیگری به دلیل عدم سازگاری برخی داروها با بیماران مختلف است.

وی در خصوص الگوی مصرف در زمینه دارویی گفت: وزارت بهداشت از سال 75، واحدی به نام "مصرف منطقی داروها" در معاونت غذا و دارو تاسیس کرد که تا کنون خوب عمل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha