سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 175868

حاشیه رودخانه کن در محدوده منطقه 9 از سوی شهرداری ناحیه 2 این منطقه از پسماندهای موجود در حریم رودخانه پاکسازی و حدود 50 کیلوگرم زباله جمع آوری شد.

سلامت نیوز:حاشیه رودخانه کن در محدوده منطقه 9 از سوی شهرداری ناحیه 2 این منطقه از پسماندهای موجود در حریم رودخانه پاکسازی و حدود 50 کیلوگرم زباله جمع آوری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امیر تاجری شهردار ناحیه 2 در باره اجرای این طرح گفت: امروزه حجم قابل توجهی از زباله ها را مواد غیر قابل بازگشت به طبیعت تشکیل می دهد که در صورت رها سازی در طبیعت ممکن است تا صدها سال به همان شکل باقی بماند .

وی تصریح کرد: پسماند ها که بخش‌هایی از سرمایه های ما هستند با آمیختن به آب و خاک این سرزمین نه تنها خود که سایر سرمایه ها و منابع زیستی را از بین می برند و باعث آلودگی محیط زیست می شوند.

تاجری  ضمن تاکید بر لزوم حفظ محیط زیست و پرهیز از رها کردن زباله‌ها در دامان طبیعت، گفت: در حوزه‌ های زیست محیطی بیش از هر چیزی نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش داریم.

شهردار ناحیه 2 خاطرنشان کرد: رها کردن زباله ها به راحتی، با سرعت زیاد و در مدت زمان اندک در طبیعت به پسماندهایی تبدیل می‌شود که زمانی بسیار طولانی، محیط زیست و منابع آن را در معرض تهدیدات و خطرات متعدد قرار می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه طرح ویژه حامی بازیافت در ناحیه 2 با جدیت دنبال می شود نیز گفت: قطعا در آینده با مشارکت بیشتر شهروندان شاهد معضلات زیست محیطی کمتری بوده و محیطی پاک و تمیز برای زندگی خواهیم داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha