جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 176073

یک شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد: تست واکسن جدید مقابله کننده با ویروس زیکا روی موش‌های آزمایشگاهی با نتایج مثبت و امیدبخشی همراه بوده‌است.

امیدبخش‌بودن تست اولیه واکسن زیکا

سلامت نیوز:یک شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد: تست واکسن جدید مقابله کننده با ویروس زیکا روی موش‌های آزمایشگاهی با نتایج مثبت و امیدبخشی همراه بوده‌است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان این شرکت داروسازی با بیان اینکه این واکسن واکنش‌های ایمنی در موش‌ها را تقویت می‌کند، اظهار داشتند: همچنان در حال انجام آزمایش‌های بیشتر روی آن هستیم تا بتوان از انسان‌ها در مقابل پشه حامل ویروس زیکا محافظت کرد.

از بین هر پنج فرد مبتلا به ویروس زیکا تنها در یک نفر علائمی همچون تب، حساسیت پوستی و درد عضلانی مشاهده می‌شود، هرچند احتمال وجود دارد ویروس زیکا خطر ابتلای نوزادان به بیماری مادرزادی میکروسفالی را در آنان افزایش دهد به همین دلیل کارشناسان با جدیت به دنبال آن هستند تا واکسنی را برای مقابله با این ویروس تهیه کنند.

علاوه بر این، محققان معتقدند ویروس زیکا می‌تواند با بروز سندرم گیلن باره که یک نوع اختلال خود ایمنی به حساب می‌آید، ارتباط داشته باشد.

به گزارش لایوساینس، اگرچه این واکسن در حال تست روی موش‌های آزمایشگاهی است، تا پایان سال جاری برای انجام آزمایش‌های بالینی روی انسان قابل استفاده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha