عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مناسب سازی معابر برای تردد معلولان و جانبازان در کشور گفت: به علت نبود متولی مشخص اقدامات خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مناسب سازی معابر برای تردد معلولان و جانبازان در کشور گفت: به علت نبود متولی مشخص اقدامات خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش سلامت نیوز ، محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات مشاور وزیر کشور مبنی بر اینکه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر جهت تسهیل تردد معلولان در استان ها سوری است، تصریح کرد: متاسفانه در نظام شهرسازی کشور مناسب سازی معابر و وسایل نقلیه برای تردد معلولان موردغفلت قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر برای تردد معلولان باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: مناسب سازی معابر فقط وظیفه شهرداری ها نیست همه سازمان ها باید به امر توجه کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: وقتی صحبت از ساماندهی و مناسب سازی معابر و مکان‌های عمومی می‌شود فقط جانبازان و معلولان مد نظر ما نیستند بلکه سالمندان، افراد بیمار را نیز شامل می شود که توجه به این موضوع فاکتور و نیازی برای توسعه جامعه است.

وی با یادآوری قانون جامع حمایت از معلولان، گفت: اگرچه مناسب‌سازی معابر برای عبور معلولان در قوانین جامع حمایت از معلولان پیش بینی شده اما با این وجود این مهم در همه مناطق شهری اجرا نشده و معلولان را با مشکل مواجه کرده است.

سعیدی از نبود متولی مشخص برای پیگیری وضعیت مناسب سازی معابر برای تردد معلولان و جانبازان انتقاد کرد وافزود: به طور کلی مشخص نشده که کدام دستگاه باید بر اقدامات صورت گرفته در این زمینه نظارت کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت مناسب سازی معابر و وسایل نقلیه شهری برای سهولت در تردد معلولان تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه معلولان دسترسی مناسبی به خدمات شهری ندارند به طوری که در هیچ کدام از اتوبوس ها و مترو صندلی مناسب برای معلولان وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، در مورد جلسات تشکیل شده از سوی سازمان ها برای مناسب سازی معابر عمومی برای تردد معلولان، گفت: با برگزاری جلسات مشکل مناسب سازی حل نمی شود در این جلسات فقط عده ای حق جلسه می گیرند و مناسب سازی ها به باد فراموشی سپرده می شوند و در آخر هیچ نتیجه ای نیز حاصل نمی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، در مورد ارائه گزارش عملکرد سازمان‌ها درباره مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان و جانبازان، تصریح کرد:  وقتی که دستگاه ها علمکرد مناسبی در این خصوص نداشته اند چطور باید گزارش عملکرد ارائه دهند؛ همه سازمان ها باید شفاف سازی کنند که تاکنون در این خصوص چه کار مفیدی انجام داده اند؛ چه اقداماتی در این زمینه شروع شده که تدوام داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه وظیفه دستگاه ها در خصوص مناسب سازی معابر برای تردد معلولان باید مشخص شود، افزود: در نظام شهرسازی باید مناسب سازی معابر و وسایل نقلیه برای تردد معلولان و جانبازان به صورت جدی دیده شود و وظیفه همه سازمان ها نیز به درستی مشخص شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، ادامه داد:  البته برخی سازمان ها فکر می کنند سازمان بهزیستی باید از صفر تا 100 مشکلات معلولان را رفع نماید در حالی که سازمان بهزیستی باید در این خصوص سیاستگذار باشد و دیگر دستگاه ها این سیاست ها و برنامه ها را اجرایی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص مناسب سازی معابر برای تردد معلولان و جانبازان در کشور گفت: به علت نبود متولی اقدامات خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است؛ محمدعلی وکیلی مشاور وزیر کشور طی روزهای اخیر در سومین جلسه ستاد مناسب سازی معابر و اماکن برای تسهیل تردد معلولان و جانبازان در ساختمان وزارت کشور گفت: ستاد مناسب سازی در استان ها سوری و شکلی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha