یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 176240

سلامت نیوز:«نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار!»؛ همه چیز از همین جمله ساده که بر مبنای یک مفهومِ عمیق و والای انسانی شکل گرفته و بر دیواری معمولی نقش بسته بود، شروع شد. دیواری که در خیابان گویای مشهد با یک چوب رختیِ بزرگِ فلزی و چند دست لباس آویخته که هرچند نو و قابل استفاده بود اما دیگر به کار صاحبش نمی آمد، «دیوار مهربانی» نام گرفت و از یک کمپین ساده که به شکلِ عملی از مردم می خواست: «نگذاریم پاییز و زمستان امسال را کسی بی لباسِ گرم سر کند»، به سنتی قشنگ و دوست داشتنی تبدیل و نه فقط در ایران که در تمام دنیا تکثیر شد.

تصاویر این دیوار و استقبال مردم از این حرکتِ خلاقانه و خیرخواهانه، به سرعت در رسانه ها و خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی دست به دست شد و روزی نبود که خبرِ تولد یک دیوار مهربانی جدید با سر و شکلی بدیع در شهری از شهرهای ایران به گوش نرسد و تصاویرش دیده نشود.

چیزی نگذشت که خبرِ تولد دیوارهای مهربانی در شهرهای کوچک و بزرگ و دور و نزدیکِ دنیا هم در همه جا پیچید و این گونه بود که با همتِ ایرانی های دل رحم و نیکوکار و به یاری انعکاس وسیع رسانه های بین المللی، یکی از سنت های حسنه و تاکید شده دین اسلام، یعنی «بخشش و انفاق» به شکلِ جهانی تبلیغ و تکثیر و عملی شد و دلِ نیازمندانِ بسیاری را شاد ساخت.

دیوار مهربانی، نمونه ساده و گویایی از احساس مسئولیت و بی تفاوت نبودن نسبت به همنوع بود که چون با سرشت و فطرتِ آدم ها، جدا از رنگ و دین و ملیت همخوانی داشت، در مقیاس جهانی فراگیر شد. پرونده امروز زندگی سلام قرار است ردپای دیوار مهربانی را از زادگاهش مشهد تا دورترین نقاط دنیا دنبال کند. با ما باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha