یکی از راه‌های کنترل دخانیات، درج تصاویر هشدار دهنده بر روی پاکت های سیگار است که باعث می شود جوانان و نوجوانان با دیدن آینه فردای خود از مصرف آن خودداری کنند.

محمد رضا مدنی، دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق ماده 5 مصوبات 20 ماده‌ای که در تاریخ 5/7/85 به تصویب رسید، تمامی شرکت‌های دخانیاتی وارد کننده سیگار موظف هستند 50 درصد از فضای روی جلد سیگار را در دو طرف پاکت به درج تصاویر هشدار دهنده مصرف سیگار اختصاص دهند كه در ابتدا 10 تصویر به کارخانجات از سوی وزارت بهداشت ارائه و آنها موظف شدند هر 6 ماه یکبار این تصاویر هشدار دهنده را تغییر دهند.

وی گفت: تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در کشورهای توسعه یافته، بیانگر کاهش 10 تا 12 درصدی استعمال دخانیات در نتیجه درج این تصاویر است و در کشور ما نیز روند تحقیقاتی کاهش دخانیات آغاز شده و به زودی این آمار اعلام خواهد شد.

مدنی تاکید کرد: سیگارهای که دارای برچسب هشدار دهنده هستند، هیچ تفاوتی از لحاظ طعم، توتون با سیگاری‌های فاقد برچسب ندارند و تولیدکننده‌هایی که با فروش سیگارهای فاقد برچسب پول هنگفتی را در بازار فروش به دست می آورند با همکاری وزارت بهداشت جمع آوری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha