مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغ و فروش داروهای ترک اعتیاد، چاقی و لاغری و جنسی در عطاری ها ممنوع و تخلف است.

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغ و فروش داروهای ترک اعتیاد، چاقی و لاغری و جنسی در عطاری ها ممنوع و تخلف است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر امیر حسین جمشیدی اظهارداشت: داروهای طبیعی به گونه ای نیستند که یک گیاه را برداریم و به صورت جوشانده مصرف کنیم؛ بلکه در حال حاضر فرآورده های گیاهی و طبیعی داریم که نمونه آنها در داروی شیمیایی وجود ندارد.

وی افزود: تبلیغ و فروش داروهایی از جمله داروهای ترک اعتیاد، چاقی و لاغری و جنسی در عطاری ها ممنوع و تخلف است.

جمشیدی اظهار داشت: بیشترین چیزی که می تواند ما را در کنترل اینکه مطمئن شویم امنیت فکری در مصرف کننده ایجاد کرده ایم که فرآورده ای که مصرف می کند فرآورده مطقا بی خطر و کاراست باید از کارا بودن و عوارض جانبی نداشتن آن و اینکه اثر سوء نداشته باشد مطمئن شویم و به صورت کلی از تمامی مشخصات فرآورده باید مطمئن شویم.

وی افزود: ترویج و فرهنگ سازی اینکه مصرف کننده فرآورده را از مکان های معتبر تهیه کند بسیار مهم است.

جمشیدی اظهار داشت: چاقی یکی از بیماری های امروزی است که متاسفانه برای درمان این بیماری تبلیغات نادرستی در فضاهای غیر معتبر و مجازی می شود. شک نکنید اگر تبلیغی به برخی داروها می شود که «به سرعت چاقی درمان می شود» غیر مجاز است و واقعیت ندارد.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha