مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: برای پیشگیری از منفی شدن رشد جمعیت، میزان باروری کلی باید حداقل 2.1 فرزند (سطح جانشینی) باشد.

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: برای پیشگیری از منفی شدن رشد جمعیت، میزان باروری کلی باید حداقل 2.1 فرزند (سطح جانشینی) باشد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمد اسماعیل مطلق با اشاره به برگزاری کارگاه ترویج ازدواج سالم در جوانان، هدف از این کارگاه را ارتقاء آگاهی پرسنل بهداشتی در زمینه ازدواج سالم و ابعاد بیان کرد و گفت:  ارتقا مداخلات هوشمندانه در مورد ازدواج، ایجاد فضای مثبت در مورد ازدواج و ارتقا آگاهی پرسنل بهداشتی در زمینه اهمیت آموزش مهارت های زندگی به جوانان از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه بوده است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان این که براساس سرشماری سال 90 میزان باروری کلی در کشور 1.8 و در استان تهران 1.4 است، افزود: این میزان کمتر از سطح جانشینی است و برای پیشگیری از منفی شدن رشد جمعیت، این میزان باید حداقل 2.1 فرزند (سطح جانشینی) باشد.

مطلق درادامه، یکی از فواید ازدواج سالم را نجات از سرگردانی بیان کرد و افزود:  تکامل اجتماعی، ارضای صحیح غریزه جنسی و تداوم نسل، دوری از گناهان و کسب تقوا، طول عمر بیشتر، سلامت روان، رشد اخلاقی و معنوی و رشد اجتماعی از دیگر فواید ازدواج سالم است.

بنابراین گزارش در کارگاه ترویج ازدواج سالم مقرر شد که با همکاری معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به دختران و پسران ازدواج نکرده د رخصوص فواید ازدواج سالم، ملاک های انتخاب همسر و مهارت های زندگی به جوانان آموزش های لازم داده شود.

همچنین، در خصوص نگاه های متفاوت به زندگی در انتخاب همسر، سلیقه ها و منش های متفاوت در بین زوجین، الگوها و عادت های خانواده ها در انتخاب یکدیگر، لحاظ نمودن معیار تحصیلات قابل قبول در طرفین، فرهنگ سازی به منظور ارزش دانستن ازدواج سالم و تشکیل خانواده در استانها و شهرستانها و برگزاری کارگاه ها با مشارکت جوانان تبادل نظر شود.

گفتنی است: کارگاه آموزش معیارهای همسرگزینی مناسب به جوانان، به منظور ارتقا آگاهی کارشناس مسئولین سلامت جوانان  روز دوشنبه 26 بهمن ماه، با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی البرز، برگزار شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha