دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 177024

یک متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به شیوع بیماری سرطان، گفت: مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به شیوع بیماری سرطان، گفت: مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمود شیرانی  با اشاره به افزایش ابتلا به سرطان در جامعه، اظهار کرد: مصرف سیگار، بی‌تحرکی، رژیم غذایی نامناسب و افزایش امید به زندگی در کشور از عوامل ایجاد و تشدید سرطان است.

وی در خصوص رژیم غذایی نامناسب و نقش آن در سلامت خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای پرچرب و با چربی‌های حیوانی، مصرف بیش از حد گوشت قرمز، استفاده از فست‌فودها، مواد غذایی آماده، کنسروها و غذاهای دارای مواد نگهدارنده، ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

شیرانی با بیان اینکه به دلیل پیشرفت امکانات پزشکی، شناسایی انواع سرطان‌ها افزایش یافته، تصریح کرد: لازم است در زمینه آگاهی‌بخشی به افراد جامعه آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهیم.

وی سرطان ریه، روده و پروستات را از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان مردان عنوان کرد و گفت: مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

شیرانی، کنترل عوامل خطر را از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان عنوان کرد و گفت: رژیم غذایی مناسب، استفاده از میوه و سبزیجات مانند گوجه‌فرنگی و موادی که سرشار از آنتی اکسیدان و دیکوفن هستند و اصلاح سبک زندگی از مهم‌ترین کارها در پیشگیری از سرطان است.

وی بر لزوم انجام ورزش روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه تاکید کرد و گفت: افراد باید سعی کنند در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگرفته یا از کرم‌های ضد آفتاب برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست استفاده کنند.

شیرانی به اجرای طرح غربالگری سرطان در سنین بالا در کشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: مطابق این طرح زنان باید پس از 40 سالگی، هرسال یک نوبت ماموگرافی انجام داده و مردان نیز پس از 50 سالگی آزمایش مدفوع و هر پنج سال یک‌بار یک نوبت کلونوسکوپی انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha