سمینار یک روزه نقش ورزش و تغذیه مناسب در درمان بیماران کلیوی فردا در تهران برگزار می شود.

سلامت نیوز:سمینار یک روزه نقش ورزش و تغذیه مناسب در درمان بیماران کلیوی فردا در تهران برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر مهرشاد پورسعید اصفهانی دبیر علمی سمینار یک روزه نقش ورزش و تغذیه در درمان بیماران کلیوی، اظهارکرد: در این سمینار متخصصین پزشکی ورزشی، تغذیه و نفرولوژیست ها درباره مهم ترین مسایل مربوطه سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ورزش درمانی و تغذیه مناسب برای بیماران کلیوی و در طیف های مختلف یک راهکار خوب است بنا داریم این مسئله را برای پزشکان بیشتر تشریح کنیم تا به غیر از درمان دارویی و جراحی به ورزش و تغذیه بیماران هم توجه داشته باشند.

پورسعید خاطرنشان کرد: به همین دلیل در این سمینار از متخصصین پزشکی ورزشی و متخصصین تغذیه استفاده کرده ایم تا نقش و اهمیت ورزش و تغذیه را در بیماران کلیوی نیز نشان دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: از آنجا که در گذشته رشته پزشکی ورزشی نبوده اگر هم پزشکان می دانستند ارجاع نمی دانند در نتیجه این قضیه گم می شد؛ اما خوشبختانه از سال ۸۲ رشته پزشکی ورزشی به وجود آمد و دوستان، ورزش درمانی در بیماران دیالیزی را آغاز کردند.

پورسعید اصفهانی تاکید کرد: به واسطه این امر می خواهیم به پزشکانی که با بیماران کلیوی ارتباط مستقیم دارند بگوییم که دیگر این فضا وجود دارد، در نتیجه این امر از نظر اندیشه و دانش گمشده نیست اما چون کم کار شده و نبوده مغفول مانده است.

وی افزود: به طور قطع سبک زندگی درست؛ تغذیه سالم و ورزش مداوم و البته تحت نظر متخصصین مربوطه موجب داشتن روند درمانی بهتر بیماران کلیوی می شود.

سمینار یک روزه روز پنج شنبه 13 اسفند ماه جاری در محل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، جنب سینما قیام، از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha