چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 177332

یک دانشجوی دختر انگلیسی بعد از ابتلا به گونه نادری از بیماری مننژیت پاها و انگشتان خود را از دست داد.

سلامت نیوز: یک دانشجوی دختر انگلیسی بعد از ابتلا به گونه نادری از بیماری مننژیت پاها و انگشتان خود را از دست داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، «شارلوت هانی بال»، دانشجوی ۱۹ ساله انگلیسی. اهل «ناتینگهام‌شایر» که تصور می‌کرد مبتلا به آنفلوآنزا شده، به دلیل ابتلا به گونه نادری از بیماری مننژیت هر دو پا و انگشتان دست چپش را از دست داد.
نوجوانان بعد از نوزادان و کودکان نوپا، دومین گروه در معرض خطر ابتلا به مننژیت هستند و محققان بر این باورند که ابتلا به این بیماری در فصل زمستان تشدید می‌یابد.
به رغم اینکه آگوست سال گذشته از سوی دولت انگلیس، واکسن مننژیت باکتریایی به شماری از نوجوانان ۱۷ و ۱۸ ساله تزریق شد و با توجه به ابتلای یک دانشجو به این بیماری، موسسه خیریه مننژیت اعلام کرده است که تاکنون تنها نیمی از افراد مشمول تزریق واکسن، دوز تزریقی را دریافت کرده‌اند.
«هانی‌بال» فوریه سال گذشته دچار نوعی عفونت مننگوکوکی و عفونت خون شد که بعد از یک هفته استراحت در منزل بهبود یافت ولی بعد از مدتی، دچار گلودرد و علائمی شبیه سرماخوردگی شد و تا شب علائم او تشدید و دچار استفراغ شد و فردای آن روز توانایی راه رفتن خود را از دست داد. او به مرور دچار نارسایی کامل اندام‌ها شد و روی پلک‌هایش جوش‌هایی پدیدار شد. سرانجام به کما رفت و ۱۷ روز در این حالت با عفونت مبارزه کرد.
پزشکان در ابتدا با توجه به بالا رفتن تعداد سلول‌های سفید خونی تصور کردند بیماری او سرطان خون است ولی بعد از دو هفته، توانستند بیماری او را تشخیص دهند. شارلوت مبتلا به مننژیت شده بود.
او پس از بیدار شدن از کما چیزی از بیماری به یاد نداشت و بر اثر این عفونت حافظه‌اش تحلیل رفته بود. شنوایی او آسیب دیده بود و غیر از دهان و چشم‌ها، قادر به حرکت اندام دیگرش نبود ولی به مرور وضعیتش رو به بهبودی گذاشت.
او ۲۷ روز در بخش مراقبت‌های ویژه گذراند و ۱۲ هفته در بخش سوختگی و پلاستیک بستری بود. در ‌‌نهایت، پزشکان مجبور شدند به دلیل بالا بودن عفونت، هر دو پای شارلوت را از زیر زانو و تمام انگشتان دست چپ او را قطع کنند. همچنین به دلیل شدت جراحات، کلیه‌های او عملکرد درستی ندارند و هر شب باید دیالیز شود تا کلیه مناسب برای پیوند یافت شود.
این دختر نوجوان به رغم اینکه ۴ روز از هفته را در بیمارستان به سر می‌برد بشدت به زندگی امیدوار است. او در حال حاضر با پاهای مصنوعی دوچرخه‌سواری می‌کند و تلاش می‌کند دیگران را از این بیماری آگاه کند. بیش از ۱۲ درصد مبتلایان به مننژیت را افراد ۱۴ تا ۲۴ سال تشکیل می‌دهند.

منبع: ایندیپندنت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha