وزیر بهداشت از اعزام تیم پزشکی ایران به عراق برای کمک به حادثه دیدگان حمله شیمیایی گروه داعش در منطقه کرکوک خبر داد.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت از اعزام تیم پزشکی ایران به عراق برای کمک به حادثه دیدگان حمله شیمیایی گروه داعش در منطقه کرکوک خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سید حسن هاشمی افزود: وزارت بهداشت در راستای عمل به وظیفه انسان دوستانه خود در كمترین زمان ممكن با توجه به درخواست كمك فوری وزیر بهداشت عراق تیمی را جهت درمان حادثه دیدگان به ویژه كودكان اعزام و به طور مستمر وضعیت اقدامات صورت گرفته را رصد كرده است و براساس نیاز تیم اعزامی ، تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم شده است.

در پی تماس دكتر عدلیه وزیر بهداشت عراق با دكتر هاشمی در شامگاه چهارشنبه گذشته در خصوص درخواست كمک فوری و اعزام تیم تخصصی برای كمك و درمان مجروحان حمله شیمیایی گروهك تکفیری داعش به كركوک كه گفته می شد شمار زیادی از آنان را غیرنظامیان به ویژه كودكان تشكیل می دادند، دکتر هاشمی كه در سفر استانی در بندرعباس بود، با هماهنگی و رایزنی با حوزه های ذیربط زمینه اعزام گروهی از متخصصین را در قالب تیم پزشكی جمهوری اسلامی ایران فراهم كرد و با هماهنگی وزارت خارجه در كمتر از چند ساعت پس از وقوع این حادثه تیم ایرانی به سرپرستی دكتر قانعی رئیس انستیتو پاستور به عراق اعزام شد.

در همین ارتباط وزیر بهداشت کشورمان ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفت: وزارت بهداشت در راستای عمل به وظیفه انسان دوستانه خود در كمترین زمان ممكن با توجه به درخواست كمک فوری وزیر بهداشت عراق تیمی را جهت درمان حادثه دیدگان به ویژه كودكان اعزام و به طور مستمر وضعیت اقدامات صورت گرفته را رصد كرده است و براساس نیاز تیم اعزامی تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم شده است. همچنین مقرر شد داروهای مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن به عراق ارسال گردد.

متاسفانه چهارشنبه گذشته منطقه كركوک در عراق توسط گروهک داعش مورد حمله شیمیایی با گاز خردل قرار گرفت که بر اثر این جنایت غیر انسانی و دردمنشانه شماری از افراد غیر نظامی به ویژه كودكان به شدت مجروح شده اند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha