یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 17822

دانشمندان با استفاده از داروی «تریکو استاتین ای» موفق به کاهش 54 درصدی زایمان زودرس و 46 درصدی انقباضات رحمی شدند.

محقان دانشگاه نیوکسل انگلستان به سرپرستی دكتر یولانداهارلی با بررسی داروی تریکو استاتین ای(TriC hostatin- A) بر روی 36 زن باردار که به روش سزارین زایمان کرده بودند دریافتند که این دارو از انقباضات رحمی و زایمان زودرس جلوگیری می کند.

دانشمندان می گویند این دارو با افزایش سطح پروتئینی كه مسئول كنترل و استراحت ماهیچه است از انقباضات ناگهانی جلوگیری و از وقوع زایمان زودرس می کاهد.

یافته های این مطالعه از مصرف داروی TSA حاکی از پایین آمدن46 درصدی انقباضات طبیعی و کاهش 54 درصدی زایمان سزارین می شود.

داروی تریكو استاتین ای (TSA) در کشتن سلولهای سرطانی کاربرد دارد.

این پژوهشگران طی انجام مطالعه در درمانگاه رویال ویكتوری نمونه ها را از ماهیچه زنانی كه تحت عمل سزارین بوند برداشتند. آنها این ماهیچه ها را در معرض TSA قرار داده و تاثیر آن را بر انقباضات رحمی در زایمان طبیعی و انقباضات به وجود آْمده توسط داروی اكسی توسین در زمایمان سزارین بررسی كردند.

پروتئین (PKA) kinase- A در انقباضات رحمی در دوران بارداری دخالت دارد و محققان نشان دادند TSA با افزایش سطح این پروتئین (PAA) در بدن از انقباضات و زایمان زودترس جلوگیری كند.

گفتنی است، تعداد زایمانهای زودرس در جهان در حال افزایش است به طوری که در انگلیس سالانه 50 هزار كودك زودرس به دنیا می آیند از این رو پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از این مسئله ضروری به نظر می رسد.

این پژوهش درژورنال cellular and molecular medicine به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha