نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد: یک سوم از مردانی که دچار مشکلات ناباروری هستند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های متابولیک قرار دارند.

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد: یک سوم از مردانی که دچار مشکلات ناباروری هستند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های متابولیک قرار دارند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: حدود 33 درصد از مردان مبتلا به مشکلات ناباروری با بالاتر رفتن سن، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های متابولیک هستند.

پزشکان سوئدی با بررسی انجام شده روی 192 مرد که سطح هورمون تستوسترون در آنان پایین بوده، اظهار داشتند: این مردان با بالا رفتن سن بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های دیابت و پوکی استخوان قرار دارند.

دکتر «الکساندر گیورسمن» از دانشگاه «لوند» سوئد گفت: به پزشکان توصیه می‌شود در بررسی علت مشکلات ناباروری در مردان به سطح هورمون‌های موثر در باروری توجه شود. همچنین پس از اتمام دوره درمان باروری، افرادی که در معرض بیماری مزمن قرار دارند باید همچنان تحت بررسی باشند.

به گزار ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان سوئدی همچنین برای تکمیل تحقیقات خود روی نمونه خون، فشار خون، سطح هورمون تستوسترون و دیگر شاخص‌های موثر آزمایشاتی انجام دادند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha