سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 178367

با ورورد سامانه بارشی، کم فشار و سرد به سمنان، مردم این استان در روزهای پایانی هفته شاهد سرمایی غافلگیر کننده همراه با کاهش دمای هوا بین ۱۲ تا ۱۵درجه سانتی گراد خواهند بود.

سلامت نیوز: با ورورد سامانه بارشی، کم فشار و سرد به سمنان، مردم این استان در روزهای پایانی هفته شاهد سرمایی غافلگیر کننده همراه با کاهش دمای هوا بین ۱۲ تا ۱۵درجه سانتی گراد خواهند بود.


 به گزارش سلامت نیوز  به نقل از مهر، نگاهی به سامانه هواشناسی سمنان همزمان با صبح سه شنبه نشان می دهد متوسط دمای این استان هم اکنون ۱۷درجه بالای صفر است که نسبت به دو روز گذشته کاهش شش درجه ای را به همراه داشته است همچنین دمای هوا طی روزهای پنج شنبه و جمعه آتی به هشت و پنج درجه بالای صفر در کمینه و ۱۵درجه بالای صفر در بیشینه  تقلیل خواهد یافت که قطعا تداوم این شرایط می تواند نوروزی سرد را برای مردم دیار قومس و مسافران نوروزی به همراه داشته باشد.

هم اکنون هوای استان نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده گزارش شده که در ارتفاعات امکان بارش برف طی روزهای آینده وجود دارد همچنین وزش باد با سرعت ۱۸کیلومتر در ساعت در سمنان و ۲۵کیلومتر بر ساعت در شاهرود ظهر زمستانی نسبتا سردی را رقم زده است.

مسافران به آفتاب نوروزی خوش بین نباشند

نگاهی به آمار های ارائه شده از سوی اداره کل هواشناسی استان سمنان، نشان می دهد که کاهش محسوس دما تا روزهای منتهی به سال نو ادامه خواهد داشت و طی آن هوای شاهرود در روزهای پنج شنبه و جمعه آتی، ۱۱درجه سانتی گراد بالای صفر در بیشینه و دو درجه بالای صفر در کمینه است همچنین ابرهای باران زا تا ابتدای هفته آینده میهمان آسمان شاهرود هستند.

در سمنان نیز شرایط مشابه است دمای هوای این شهر طی سه روز آینده ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در بیشینه و پنج درجه سانتی گراد در کمینه پیش بینی شده و آسمان کماکان نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده خواهد بود.

شهمیرزاد اما سردترین نقطه استان در این هفته خواهد بود دمای هوای این شهر هم اکنون هشت درجه بالای صفر است و بارش باران و وزش باد مردم این شهر را غافل گیر ساخته است اما شرایط در این شهر نمونه گردشگری بدتر نیز خواهد شد چرا که دمای هوا طی روزهای پایانی هفته در این شهر به شش درجه بالای صفر در بیشینه و یک درجه بالای صفر در کمینه تقلیل خواهد یافت.

آخر هفته بارانی برای دامغانی ها

دمای هوا در دامغان نیز مانند سایر شهرهای استان در روزهای منتهی به تحویل سال نو سرد و بارانی گزارش شده است هم اکنون دمای هوای این شهر ۱۷درجه بالای سفر است اما در روزهای پایان هفته این دما به ۱۳درجه بالای صفر در بیشینه و سه درجه سانتی گراد در کمینه خواهد رسید همچنین ابرهای باران زا تا روز شنبه بر روی آسمان دامغان خواهند ماند.

نگاهی به پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد که آسمان میامی در روزهای منتهی به سال نو ابری همراه با بارش های پراکنده است دمای هوای این شهر در آدینه آتی ۱۲درجه سانتی گراد بالای صفر در بیشینه و تنها دو درجه سانتی گراد بالای صفر در کمینه خواهد بود.

گرمسار نیز در وضعیتی مشابه، آخر هفته ای سرد را سپری خواهد کرد دمای هوای این شهر هم اکنون ۱۶درجه است و در روزهای پایان هفته به ۱۵درجه در بیشینه و هشت درجه سانتی گراد بالای صفر در کمینه تقلیل خواهد یافت که الیته نسبت به سایر شهرهای استان، آخر هفته نسبتا گرمتری را خواهد داشت.

مسافران لباس گرم بپوشند

با نگاهی به آمار ارائه شده توسط هواشناسی استان سمنان، پیش بینی آخر هفته سرد و بارانی در استان سمنان امری دشوار نیست لذا به مسافران نوروزی پیشنهاد می شود تا در عبور از راه های مواصلاتی استان سمنان تجهیزات گرمایش مانند لباس گرم، غذا و سوخت کافی، زنجیر چرخ، پتو، آب و... را به همراه داشته باشند.

همچنین با ورود سامانه کم فشار به استان سمنان در روزهای پایانی سال امکان بارش برف در نواحی کوهستانی وجود دارد پس به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی، اطمینان از سالم بودن خودروی نقلیه، رعایت مقررات رانندگی، رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه، انتخاب تردد در مسیرهای برف گیر در ساعات روز، استراحت پس از دو ساعت رانندگی و ...توسط مسافران نوروزی می توان تضمین کننده سفری ایمن برای آنها باشد.

همچنین بنا به اعلام مسئولان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان سمنان، شرایط اسکان مسافران نوروزی در مدارس، ستاد اسکان مسافران نوروزی، هتل ها و مهمانپذیرها، شیفت داروخانه ها، مراکز اورژانس، نانواایی ها، آپاراتی ها و تعمیرگاه های شبانه روزی و... در ایام نوروز و مدیریت بحران مهیا است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha