سازمان فائو اعلام کرد ظرف 15 سال گذشته در سطح جهان وسعتی معادل سه برابر آلمان از جنگل های چهان نابود شده است.

فائو از نابودی جنگل های جهان ابراز نگرانی کرد
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان ؛ براساس گزارش سازمان خواروبار جهانی فائو، نابودی 120 میلیون هکتار از جنگل ها بین سال های 1990 تا 2005 معادل سه درصد از کل مساحت جنگل های جهان بوده است. بالارفتن درجه حرارت کره زمین نیز مزید برعلت های دیگر نابوده کننده جنگل ها شده است.
براین اساس ، افزایش گسترش آتش  سوزی ها و بیماری ها، سلامت جنگل ها  را به خطر انداخته است فائو بیش از همه از نابودی جنگل ها در آفریقا، آمریکایی لاتین و منطقه کارائیب شکایت دارد.
به  گفته سازمان در حالیکه سطح جنگل ها در اروپا افزایش یافته است ، جنگل های استوایی آفریقا و آمریکای لاتین در وضعیت بحرانی قرار دارند.
همچنین آفریقا از سال 1990 تا 2005، 9 درصد از جنگل های خود را از دست داده است.
در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب نیز در این مدت زمان 64 میلیون هکتار از سطح جنگل ها نابوده شده اند که این میزان معادل دو برابر مساحت المان است. فائو اعلام کرده است سرعت نابودی جنگل ها از 64/0 درصد در سال در سال های 1990 به سالانه 51/0 درصد ازسال 200 تاکنون رسیده است.
براساس این گزارش ، جنگل های استوایی جنوب آسیا نیز با سرعت زیادی در حال از بین رفتن هستند اما برعکس در شرق آسیا سطح جنگل ها در مجموع افزایش داشته است.
این گزارش حاکیست: اغلب کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی موفق شدند با کاهش قطع درختان به افزایش سطح مساحت جنگل ها کمک کنند.
براساس گزارش فائو در سطح جهان چهار میلیارد هکتار جنگل وجود دارد که 30 درصد از مساحت کل کره زمین را تشکیل می دهد و از سال 1990 تاکنون بطور متوسط سالانه 2/0 درصد از مساحت جنگل ها نابود شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha