پنجشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 178666

توت فرنگی مثال نقضی است برای این فكر كه همیشه خوردن یك چیز خوشمزه یعنی اضافه شدن وزن! توت فرنگی كه به طور طبیعی شیرین است، كالری اندكی هم دارد. میزان ویتامینش مدافعان سیستم ایمنی بدن را فعال می‌كند.

لاغر شدن با چند خوراكی بهاری

سلامت نیوز: توت فرنگی مثال نقضی است برای این فكر كه همیشه خوردن یك چیز خوشمزه یعنی اضافه شدن وزن! توت فرنگی كه به طور طبیعی شیرین است، كالری اندكی هم دارد. میزان ویتامینش مدافعان سیستم ایمنی بدن را فعال می‌كند.


گوجه فرنگی، یك عصارۀ سبك
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ماهنامه دنیای زنان برای حفظ تناسب اندام، به گوجه فرنگی فكر كنید! گوجه فرنگی كالری بسیار اندكی دارد و از بین برندۀ سموم است. ویتامین‌ها زیادی نیز در این صیفی تازۀ بهاری یافت می‌شود: ویتامینC، ویتامین E و پروویتامین. به طور خلاصه، گوجه فرنگی مجموعه‌ای از طعم‌ها و سبكی است... دستور غذاهایی كه بر پایۀ گوجه فرنگی اند، متعدد و خوشمزه هستند. پس دیگر در مصرف گوجه فرنگی شك نكنید!

میگو، بدون افراط
افراد بسیاری‌هستند كه تمایل به میگوهای‌كوچك نیم‌پز در منوی بهاری‌شان‌دارند. بااین‌حال، باید خود را از وسوسه و اغوا شدن محافظت كنند، چون‌كسی كه‌می‌گوید میگو، حتماً از مایونز، كره‌و‌نان‌و... هم یاد‌می‌كند. بهتر‌است كه میگو‌را با كمی‌آبلیمو و سالاد سبزیجات‌خام بخورید. زمانی‌كه دریا‌همه چیز را برایتان‌مهیا می‌كند، شما‌هم از آنها لذت‌ببرید. پیش‌به‌سوی میگو!

هویج، سرشار از ویتامین
هویج كمكی واقعی برای لاغری است؛ این خوراكی حاوی ویتامین‌های ضروری بدن مانند پروویتامین، ویتامین A و ویتامین C است. هویج كالری بسیار كمی‌دارد و سرشار از فیبر است، بنابراین به هضم غذا كمك می‌كند. این ماده غذایی دوستداران طراوت و شادابی را مجذوب خود كرده است. برای بهره بردن از تمام فواید هویج، توصیه می‌شود كه آن را خام یا بخارپز به همراه سس سالاد رژیمی‌مصرف كنید.

فواید هویج چیست؟ كاروتن‌های (آنتی اكسیدان‌ها) موجود در این گیاه از پوست شما در مقابل رادیكال‌های آزاد حمایت كرده و رنگ گونه‌تان را درخشان می‌سازند. پس زنده باد هویج!

توت فرنگی كم كالری
توت فرنگی مثال نقضی است برای این فكر كه همیشه خوردن یك چیز خوشمزه یعنی اضافه شدن وزن! توت فرنگی كه به طور طبیعی شیرین است، كالری اندكی هم دارد. میزان ویتامینش مدافعان سیستم ایمنی بدن را فعال می‌كند؛ خوردن یك واحد از این میوه در روز، نیاز روزانۀ بدن به ویتامین C را تأمین می‌كند. برای یك دسر سالم و سبك، توت فرنگی طبیعی پیشنهاد می‌شود!

جوجه، سبك و خوشمزه
در این فصل، برای لذت بردن از یك غذای سبك و نداشتن هیچ گونه نگرانی، كافیست از جوجه‌ای كه كباب شده استفاده كنید. جوجه را بدون مواد چرب كباب كنید، مزۀ فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، خصوصاً اگر كمی‌نمك و فلفل هم به آن اضافه كنید. پرندگان چربی كمی‌دارند و اگر به میزان متعادل مصرف شوند، تأثیر سویی بر تناسب اندام نخواهند داشت. در خوردن جوجۀ كبابی همراه با یك سالاد تازه شك نكنید، نوش جان!

ترب، با لذت بجوید
 برای جذب اولین اشعه‌های آفتاب، فوراً ترب را انتخاب كنید! ترب سرشار از ریزمغذی‌ها و مواد معدنی است، و به خاطر كالری كمش معروف است. این سبزی ریشه‌ای بهترین دوست برای داشتن تغذیه‌ای سبك است! ترب را خام (بدون كره) بخورید كه به هضم غذا كمك می‌كند، ضمناً این خوراكی حاوی ویتامین‌های ضروری (A، C و P) برای بدن است. ترب را به همراه سبزیجات خام دیگر بخورید و لذت ببرید! اومممممم!

مارچوبه، تركیب آب و فیبر
92درصد مارچوبه متشكل از آب و یكی از سبزیجات كم كالری بهار است! حواستان باشد كه در سس پرچرب خیسش نكنید. فیبرهایش جریان هضم را آسان كرده و به دفع كمك می‌كنند. این سبزی سفید یا سبز می‌تواند با سبزی‌های خام دیگر به عنوان پیش غذا یا به عنوان سالاد و همراه غذا خورده شود. در بهار، از مارچوبه با تمام فوایدش لذت ببرید!

ماهی
گوشت ماهی، ترد، خوشمزه و مفید است به شرط آن که سرخ نشود! برای اینكه از مزۀ خوش آن لذت ببرید و نگران اضافه شدن وزن هم نباشید، بهتر است ماهی را در كاغذ زرورق پیچیده و در فر قرار دهید و با چند برش لیمو ترش میل كنید.

كدو مسمایی، در خوردنش میانه روی نكنید!
95درصد كدو مسمایی متشكل از آب است، بنابراین برای تناسب اندام بسیار ارزشمند خواهد بود. كالری اش كم و طعمش عالی است، و یك تغذیۀ متعادل را كامل می‌كند. سس بشامل و دیگر گراورهای همراه (نوعی پنیر) را حذف كنید: كدو را به طور طبیعی و بخارپز میل كنید!كدومسمایی، منبع فیبر و سرشار از ویتامین‌های C، B3 و پروویتامین A است. چه لذتی دارد، خوردن این خوراكی بدون نگرانی از افزایش وزن!

كنگر فرنگی، قلب لاغری
سبزیجات اغلب به خاطر طعم‌شان تحسین می‌شوند، كنگر فرنگی علاوه بر طعمش ویتامین و موادمعدنی فراوانی نیز در خود دارد. كنگر فرنگی را می‌توانید با یك سس سالاد رژیمی‌به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی (مثلاً در املت) نوش جان كنید. اگر برگ‌هایش را دوست ندارید، مغز این سبزی با كمی‌نمك خوشمزه خواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha