نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده‌ای از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب کردند شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وظایف تعیین شده تشکیل شود.

سلامت نیوز:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده‌ای از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب کردند شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وظایف تعیین شده تشکیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیاست‌گذاری برای ارتقاء سلامت امنیت غذایی، سلامت مواد غذایی صادراتی و وارداتی، بررسی و تصویب برنامه‌ها و تدابیر بخشی و فرا بخشی در اجرای سیاست‌های ناظر بر سلامت و امنیت غذایی، تعیین و پایش شاخص‌های اساسی سلامت و امنیت غذایی، تصویب استانداردهای ملی پیوست سلامت برای طرح‌های بزرگ توسعه‌ای، تصویب برنامه‌ی اجرایی سامانه خدمات جامع و همگانی سلام و امنیت غذایی، تصویب ساز و کارهای نظارتی و رسیدگی به گزارش‌های نظارتی و همچنین ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی مربوط به عنوان وظایف شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب رسید.

همچنین آیین نامه اجرایی این ماده مشتمل بر ترکیب اعضای شورا، تشکیلات و شرح وظایف تفصیلی با پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت خانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی تهیه می‌شود و حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha