یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 179032

مشکلات مالی سبب شده روسیه، اوکراین و بلاروس آزمایش روی مواد غذایی در نقاطی که تحت تأثیر انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل قرار گرفته‌اند را متوقف یا محدود کنند؛ و به این ترتیب، مردم هم چنان آب و غذای آلوده به مواد رادیواکتیو را می‌خورند.

سلامت نیوز: مشکلات مالی سبب شده روسیه، اوکراین و بلاروس آزمایش روی مواد غذایی در نقاطی که تحت تأثیر انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل قرار گرفته‌اند را متوقف یا محدود کنند؛ و به این ترتیب، مردم هم چنان آب و غذای آلوده به مواد رادیواکتیو را می‌خورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری «سلامانه»، گروه صلح سبز که در زمینه دفاع از محیط زیست فعال است، دست به آزمایش‌های علمی زده است و می‌گوید، مواد رادیواکتیو ناشی از انفجار سال 1986 نیروگاه چرنوبیل هنوز در منطقه مانده و مردم در خطر هستند.

در گزارش این گروه آمده: «این مواد در چیزی که مردم می‌خورند و می‌نوشند، وجود دارد. در چوبی که برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند و برای گرم کردن می‌سوزانند، وجود دارد... هزاران نوزاد،‌ حتی آن‌هایی که 30 سال بعد از چرنوبیل به دنیا آمده‌اند، هنوز باید شیری را بخورند که به مواد رادیو اکتیو آلوده است.»


به گزارش سایت «رویترز»، برآورد می‌شود مناطق آلوده به این مواد حدود 5 میلیون نفر جمعیت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha