طبق یک مطالعه جدید، شیمی درمانی همراه با پرتودرمانی به طول عمر افراد دارای تومورهای مغزی با رشد آهسته می افزاید.

شیمی درمانی به افزایش عمر مبتلایان به سرطان مغز کمک می کند

سلامت نیوز:طبق یک مطالعه جدید، شیمی درمانی همراه با پرتودرمانی به طول عمر افراد دارای تومورهای مغزی با رشد آهسته می افزاید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، یافته های محققان کلینیک مایو در مینه سوتا آمریکا بعد از پیگیری بلندمدت بیماران از سال ۱۹۹۸ نشان می دهد بیماران مبتلا به تومور مغزی با شیمی درمانی عمر طولانی تری خواهند داشت.

تمامی این بیماران بواسطه تومور درجه ۲ که رشد نسبتا آهسته ای دارد تحت درمان بودند. نتایج اولیه نشان داد افزودن شیمی درمانی به درمان استاندارد پرتودرمانی، همراه با عمل جراحی یا بدون عمل، می تواند به پیشگیری از روند پیشرفت تومورها کمک کند.

درجه تومور به میزان تهاجمی بودن آن اشاره دارد؛ معمولا تومورهای درجه ۳ و ۴ روند پیشرفت سریع تری دارند و به سایر بافت ها حمله می کنند.

محققان در این مطالعه بیماران را تحت درمان های همراه با شیمی درمانی و بدون آن قرار دادند. در پایان دوره مطالعه، ۵۵ درصد افراد فوت کرده بودند. اما بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار گرفته بودند عمر طولانی تری داشتند و معمولا ۱۳ سال عمر کردند، درحالیکه عمر بیمارانی که فقط تحت پرتودرمانی قرار گرفته بودند ۸ سال بود.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha