وزارت بهداشت هزینه های درمانِ فرزندِ معلم فداکار را به عهده گرفت

سلامت نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت : تمامی هزینه های درمان خانواده شهید گنگوزهی توسط این دانشگاه پرداخت می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان دکتر محمودرضا میری به همراه تعدادی از معاونان ، مدیران و همچنین دکتر عطایی متخصص اطفال بیمارستان امام خمینی خاش و آقای کرد نماینده مردم این شهرستان، به روستای گزو در 50 کیلومتری شهرستان خاش سفر کرد و در منزل شهید گنگوزهی حضور یافت.


وی ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده شهید گنگوزهی گفت :من از جانب دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این روستا حضور یافتم و حامل پیام تبریک و تسلیت ایشان هستم.


وی افزود:صرف جان برای حفظ سلامت دیگران مصداق بارز شهادت است. این رخداد به همه ما درس ایثارگری و انسانیت می دهد.


وی با بیان اینکه در این استان انسان های نیکوکار زیادی رشد کرده اند افزود: یکی دیگر از این انسان های پاک که از شهرستان نیک شهر به جنگ تحمیلی اعزام شده بود شهید سبیل اخلاقی ، جوان ترین شهید جنگ تحمیلی است.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه خود را موظف به تامین سلامت همه انسان ها می دانیم گفت: امروز به همراه دکتر عطایی در منزل شهید گنگوزهی حضور یافتیم تا فرزندان این شهید توسط متخصصین معاینه شوند و در صورت نیاز به هر گونه اقدام درمانی در انجام آن تسریع شود.


در این دیدار همچنین نام مرکز بهداشتی درمانی سبز گز به نام شهید گنگوزهی و نام خانه بهداشت کم زرد محل زندگی عبدالرئوف شهنواری که در کمک به شهید گنگوزهی دچار مصدومیت شد به نام معلم فداکار نامگذاری شد.


دکتر عطایی متخصص اطفال هم پس از معاینه فرزندان شهید گنگوزهی گفت : بر اساس معاینات اولیه احتمال ابتلاء به نوعی بیماری ژنتیکی در یکی از فرزندان این شهید وجود دارد که برای تشخیص قطعی و طی روند درمانی نیاز به انجان آزمایشات تخصصی تر است .


همچنین در این سفر دکتر میری و هیات همراه در منزل عبدالرئوف شهنوازی نیز حضور یافتنند و اعلام شد تمامی هزینه های درمان خانواده این معلم فداکار تا پایان عمر توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پرداخت شود.


آقای کرد نماینده منتخب مردم خاش و میرجاوه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به این سخن که معلم امانتداری است که انسان امانت اوست گفت: شهید گنگوزهی نشان داد که اعتقاد داشت این دانش آموزان امانتی نزد او هستند و برای حفظ این امانت جان خود را فدا کرد.


گفتنی است حمیدرضا گنگوزهی معلم مدرسه شهید رحیمی روستای نوک جو واقع در یک و نیم کیلومتری مرز کشورمان با پاکستان، در حال خدمت بود که در حادثه ریزش دیوار مدرسه ، برای نجات جان دانش آموزان جان خود را فدا کرد.
در این حادثه عبدالرئوف شهنواری دیگر معلم این مدرسه دچار مصدومیت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha