طبق گزارش جدید محققان، هزینه مراقبت های پزشکی که بتواند جان میلیون ها کودک و مادر را در سال نجات دهد کمتر از ۵ دلار به ازای هر نفر است.

سرانه درمان در کشورهای فقیر به ۵ دلار نمی رسد/ فوت ۶ میلیون کودک

سلامت نیوز:طبق گزارش جدید محققان، هزینه مراقبت های پزشکی که بتواند جان میلیون ها کودک و مادر را در سال نجات دهد کمتر از ۵ دلار به ازای هر نفر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طبق گزارش منتشرشده توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز با پول می توان خدمات اساسی سلامت نظیر کنترل زاد و ولد، مکمل های غذایی و داروی مودنیاز برای درمان بیماری های جدی نظیر مالاریا و ذات الریه را در ۷۴ کشور کم درآمد و متوسط درآمد تامین کرد. این کشورها مسئول مرگ بیش از ۹۵ درصد مادران و کودکان در هر سال هستند.

طبق گزارش محققان، در سال ۲۰۱۵ در حدود ۶ میلیون کودک زیر ۵ سال و بیش از ۳۰۰ هزار زن به دلیل مسائل مربوط به بارداری در سطح جهان فوت کرده اند.

دکتر رابرت بلک، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در صورت دسترسی جمعیت این کشورها به راه حل های مطابق با استطاعت مالی می توان از بسیاری از این مرگ ها جلوگیری کرد.»

وی در ادامه می افزاید: «تحلیل های ما نشان می دهد افزایش دسترسی به مراقبت های درمانی برای حفظ سلامت و زندگی مادران و کودکان شان امکان پذیر است و از لحاظ سرمایه گذاری بسیار مقرون به صرفه است.»

به گفته محققان، توسعه خدمات اساسی درمان می تواند از مرگ ۱.۵ میلیون نوزاد، ۱.۵ میلیون کودک و ۱۴۹ هزار مادر جلوگیری کند و می تواند کل مرگ ها در هر سه گروه را به نصف کاهش دهد.

طبق این مطالعه، هزینه هر فرد در سال برای بهبود خدمات اساسی درمان و سلامت در فقیرترین کشورهای جهان در حدود ۴.۷۰ دلار است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha