سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 179902

عضو شورای‌عالی نظام پزشکی به برخی واقعیت‌های کنونی جامعه اشاره می‌کند و معتقد است با کمی تامل در این واقعیت‌ها می‌توان به این نکته پی برد که نظام سلامت دیگر در اولویت دولت نیست.

نظام سلامت دیگر اولویت دولت نیست

سلامت نیوز:عضو شورای‌عالی نظام پزشکی به برخی واقعیت‌های کنونی جامعه اشاره می‌کند و معتقد است با کمی تامل در این واقعیت‌ها می‌توان به این نکته پی برد که نظام سلامت دیگر در اولویت دولت نیست.

محسن مصلحی در گفت‌وگو با سپیدآنلاین با یادآوری اینکه سال گذشته میزان پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز طرف قرارداد، فقط چندماه عقب بود، گفت: «اما دیرکردهای پرداخت درحال حاضر به یک سال می‌رسد که این مساله در مورد کارانه‌ها هم صادق است. از طرف دیگر طرح تحول نظام سلامت قرار بود گام‌های بیشتری برای اجرا داشته باشد. نظام ارجاع، پزشک خانواده، مراقبت‌های بهداشتی و ... که امروز در ماه اردیبهشت هستیم و هیچ خبری از آنها نیست. پرداخت کارانه در بیمارستان‌ها چند ماه عقب است. بیمه‌های تکمیلی در حالی توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند که دولتمردان ما به جد ادعا می‌کردند تا پایان ماجرا خواهند بود و از طرح حمایت خواهند کرد.»


وی ادامه داد: «همه به یاد داریم که مسئولان اطمینان داشتند که منابع طرح تحول تامین و همه فازهای آن اجرا خواهد شد. اما هم‌اکنون اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس از جمله برخی اعضای قبلی کمیسیون بهداشت و درمان حاکی از این است که تغییر چندانی درخصوص تعرفه‌های سال 95 مدنظر نیست و معنای آن این خواهد بود که هزینه‌ها به احتمال خیلی قوی به سمت جیب مردم سرازیر خواهد شد. در صورتی که شعار اصلی طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداختی از جیب مردم بود.»


مصلحی تصریح کرد: «ازسوی دیگر مذاکرات مجلس در مورد درآمدهای لایحه بودجه سال 95 دولت نشانگر این است که تعرفه‌های سایر خدمات و در نتیجه حقوق و دستمزد افزایش پیدا خواهد کرد. نرخ تورم هم که عدد خاص خود را خواهد داشت. هنوز شورای‌عالی سلامت، وزارت رفاه، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های بیمه‌گر به هیچ نتیجه‌ای در خصوص تعرفه‌های سال 95 نرسیده‌اند. اینها شاخص‌های مهمی است که می‌توانیم از طریق آنها ثابت کنیم که نظام سلامت دیگر در اولویت دولت نیست. در صورتی که باید در تخصیص منابع و اعلام برنامه‌ها، خود را نشان دهد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha