سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 17999

متخصصان تغذیه اعلام كردند: با مصرف یك ویتامین و یك ماده معدنی می‌توانید به غذاهای وسوسه‌انگیز "نه" بگویید و اشتهای خود را كاهش دهید.

محققان می‌گویند؛ اگر كلسیم و مكمل‌های ویتامین D را به رژیم غذایی روزانه خود بیفزایید هوس خوردن در شما كاهش می‌یابد و قدرت پیدا می‌كنید كه در برابر خوراكی‌های هوس انگیز خود را كنترل كنید.

در یك پژوهش جدید محققان نشان دادند: زنانی كه در رژیم غذایی خود این دو مكمل را می‌گنجانند كمتر غذای چرب مصرف می‌كنند و چهار برابر بیشتر از زنانی كه از این مكمل‌ها استفاده نمی‌كنند، وزنشان كاهش می‌یابد. اما چرا كلسیم این ویژگی را دارد؟

محققان چنین فرض می‌كنند؛ وقتی مقدار كلسیم در بدن بیش از حد طبیعی كاهش می‌یابد، ولع بدن برای خوردن غذاهای غنی از این ماده معدنی زیاد می‌شود. متاسفانه بسیاری از خوراكی‌هایی كه سرشار از كلسیم هستند مانند بستنی و پنیر پرچرب مقادیر بالای چربی و كالری دارند و این امر باعث افزایش وزن می‌شود. اما زنانی كه در این پژوهش حداقل مقدار مصرفی كلسیم مكمل را استفاده كردند كمتر چربی می‌خوردند و در نتیجه وزنشان هم كاهش پیدا كرد. از سوی دیگر، مصرف ویتامین D هم در این میان نقش دارد چون میزان جذب كلسیم را در بدن بالا می‌برد و بنابراین مكمل خوبی برای كلسیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha