محققان انگلیسی با ابداع برچسب الكترونیكی روش جدیدی برای نمایش اطلاعات بر روی بسته بندی های مواد غذایی ابداع كرده اند.

سلامت نیوز: محققان انگلیسی با ابداع برچسب الكترونیكی روش جدیدی برای نمایش اطلاعات بر روی بسته بندی های مواد غذایی ابداع كرده اند.


به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، این برچسب الكترونیكی متشكل از ابزارهای الكترونیكی كم هزینه، كاغذ چاپ شده ارزان و یك صفحه نمایش ال.ایی.دی است.
مصرف كنندگان با استفاده از این سیستم می توانند به طور انتخابی ال.ایی.دی های موجود در این صفحه نمایش را برای كسب اطلاعات روشن كنند.


همچنین این سیستم برای اقلام پیچیده تر مانند رنگ مو به صورت یك تایمر در كنار جعبه ی رنگ مو عمل كرده و تاریخ انقضای آن را گوشزد می كند.
پروفسور دیوید لیدزی از دانشگاه شفیلد در انگلیس می گوید: با استفاده از این سیستم برچسب های موجود بر روی بسته بندی ها بسیار خلاقانه تر می شوند و به مصرف كنندگان اجازه می دهند تا با آن تعامل برقرار كرده و محصولات جدید را كشف كنند.


این سیستم كه توسط محققان دانشگاه شفیلد با همكاری شركت نووالیا (Novalia) طراحی شده است شامل رده های الكترونیكی چاپی بر روی كاغذ است كه سپس ابزارهای الكترونیكی و یك صفحه نمایش ال.ایی.دی پلیمری با استفاده از یك چسب هادی برق بر روی این كاغذ چسبانده می شوند.


محققان در این مطالعه كه در مجله IEEE منتشر شده است، نوشته اند: این سیستم با سه عدد باتری AA كار می كند و میزان روشنایی تا 210 cd/m2 تولید می كند.
این نوآوری جدید بر یك ارتباط عملی میان ابزارهای الكترونیكی پایه پلاستیكی و كاغذی تاكید دارد.


محققان امیدوارند كه در آینده صفحه نمایش های ارگانیك كاملا انعطاف پذیر بر پایه پلاستیك ابداع كنند كه به این رده های الكترونیكی بچسبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha