معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: با توجه به شرایط بهداشتی موجود در عراق، مسافرانی كه از این كشور وارد ایران می شوند باید چند علائم و نشانه بیماری ها را جدی بگیرند.

مسافران بازگشته از عراق این علایم را جدی بگیرند

سلامت نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: با توجه به شرایط بهداشتی موجود در عراق، مسافرانی كه از این كشور وارد ایران می شوند باید چند علائم و نشانه بیماری ها را جدی بگیرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دكتر راضی ناصری فر اظهار كرد: این افراد باید علامت های مهمی چون هر نوع خونریزی داخلی و بیرونی، تب، تنگی نفس، اسهال و استفراغ را جدی بگیرند و در صورت داشتن این علائم هر چه سریعتر به مراكز درمانی مراجعه كنند.


وی افزود: هم اكنون 10 نیروی بهداشتی به صورت شبانه روزی در پایگاه بهداشتی پایانه مرزی مهران مستقر هستند و از افراد دارای چنین علائمی نمونه گیری می كنند و در صورت مشاهده موارد مشكوك فرد را به مراكز درمانی ارجاع می دهند.


ناصری فر یادآور شد: در این غربالگیری ها بیشتر بیماری های واگیر و مسری چون آنفلوآنزا، سل، مالاریا، سالك، سرخك مد نظر است و تاكنون موارد متعددی از این بیماری ها در میان بیمارانی كه از سفر عراق به كشور بازگشته اند، شناسایی و مورد پیگیری درمانی قرار گرفته است.


وی تاكید كرد: البته عمده نمونه گیری ها مربوط به مسافران تابعه كشور عراق است كه از طریق مرز مهران وارد خاك ایران می شوند و قبل از ورود به كشور از آنها نمونه گیری، آزمایش و چكاب به منظور پیشگیری از ورود عوامل بیماری زا انجام می شود.


رئیس مركز بهداشت ایلام در مورد نظارت و كنترل سلامت كاروان های زیارتی نیز گفت: قبل از ورود اعضای هر كاروان به داخل كشور در خصوص مشاهده علایم بیماری در میان زائران از رابط و مسئول كاروان ها سئوالاتی پرسیده می شود و در صورت تایید بیماری در هر یك از اعضای كاروان، از فرد بیمار نمونه گیری و آزمایش انجام می شود و در صورت تایید بیماری، از طریق ارجاع به مراكز درمانی تحت مداوا قرار خواهند گرفت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha