مدیركل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: برخی مكمل‌های غیرمجاز، دارای هورمون‌های حیوانی هستند.

سلامت نیوز:مدیركل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: برخی مكمل‌های غیرمجاز، دارای هورمون‌های حیوانی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حسین رستگار روز چهارشنبه در حاشیه سومین همایش صبحانه سالم كه در بوستان تهران واقع در منطقه 10 شهرداری تهران برگزار شد، افزود‌: برخی مكمل‌های ورزشی كه بصورت غیرمجاز در بین جوانان مصرف می‌شود، دارای هورمون‌های حیوانی(اسبی و گاوی) است و می‌تواند فقط در مدت یك ماه سبب مرگ آنها شود.


وی ادامه داد: برخی از این مكمل‌های ورزشی غیرمجاز به سرعت به تخریب كبد و كلیه می‌پردازند و می‌توانند سبب خسارات جبران‌ناپذیری برای مصرف‌كنندگان شوند.


این مسئول سازمان غذا و دارو گفت: برخی دیگر از این محصولات در تمام دنیا از رده خارج شده‌اند و دیگر در هیچ كجا مصرف نمی‌شوند.
وی ادامه داد:‌ حتی مكمل‌های ورزشی مجاز نیز باید از سوی متخصص تغذیه به جوانان تجویز شوند زیرا ممكن است مصرف زیاد برخی از این مكمل‌ها مانند كراتین سبب آسیب به فرد شود.


مدیركل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: البته شاهدیم برخی برندهای معتبر كه بصورت غیرقانونی در بین ورزشكاران خرید و فروش می‌شوند، كیفیت كافی را دارند اما عرضه‌كنندگان آن به دلیل اینكه نمی‌خواهند مالیات پرداخت كنند از ثبت آن در سازمان غذا و دارو طفره رفته‌اند.


وی افزود: شاهد بودیم برخی قرص‌هایی كه در عطار‌ی‌ها به ‌عنوان قرص لاغری و چاقی عرضه می‌شود، حاوی تركیبات آمفتامین و هورمون است كه با آنها برخورد جدی می‌كنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha