نماینده مردم دزفول در مجلس از نبود تجهیزات مناسب در امدادرسانی به سیل زدگان انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه پهنه وسیعی از استان خوزستان درگیر سیل شده نمی‌توان با قدم زدن و بدون وسیله به مردم خدمت رسانی کرد.

انتقاد از نبود هلیکوپتر در امدادرسانی به سیل زدگان/ ۸۰ میلیارد تومان خسارت وارده به تاسیسات شهری دزفول

سلامت نیوز:نماینده مردم دزفول در مجلس از نبود تجهیزات مناسب در امدادرسانی به سیل زدگان انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه پهنه وسیعی از استان خوزستان درگیر سیل شده نمی‌توان با قدم زدن و بدون وسیله به مردم خدمت رسانی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،عباس پاپی زاده  درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان شهرستان دزفول، افزود: اقدامات نیروی انسانی جمعیت هلال احمر را می‌توان مثبت قلمداد کرد اما کمبود تجهیزات موضوعی نگران‌کننده است زیرا نمی‌توان امدادرسانی را به نحو مطلوبی برای سیل زدگان انجام داد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمعیت هلال احمر به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلات جدی مواجه شده است و تاکنون مجلس نیز تلاش های زیادی برای تزریق اعتبارات به این جمعیت انجام داد که متاسفانه به درستی محقق نشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از نیازمندی‌های جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی هلیکوپتر است چراکه پهنه وسیعی از استان خوزستان درگیر سیل شده است لذا نمی‌توان با قدم زدن و بدون وسیله به مردم خدمت رسانی کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از قایق با موتور در زمان سیل امکان پذیر نیست، تاکید کرد: همین مشکلات، نیازمندی ما را به در دسترس بودن هلیکوپترهای امدادی بیشتر می کند درحالی که جمعیت هلال احمر فاقد این امکانات است و می طلبد در هر استانی سه الی چهار هلیکوپتر فعالیت کند.

پاپی زاده درباره خسارت های وارده به شهرستان دزفول ناشی از سیل اخیر، یادآور شد: در برآوردهای اولیه در حوزه تاسیسات شهری حدود 70 الی 80 میلیارد تومان خسارت برجای مانده است، همچنین در حوزه کشاورزی و دامپروری نیز حدود 300 میلیارد تومان خسارت وارد شد، از سویی دیگر به بسیاری از منازل مسکونی نیز آسیب وارد شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: زمانی که در زمین‌های کشاروزی شن و ماسه وارد می‌شود دیگر در این زمین امکان کشاورزی مجدد وجود ندارد لذا این عوامل باعث شده خسارت های برجای مانده از سیل اخیر افزایش یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha